Týden s Volkswagen Golf GTI Performance – den 3.

Jmenuje se GTI, pyšní se přídomkem Performance, ale pořád je to Golf – všestranný služebník ochotný sloužit každý den. Zdali tomu tak skutečně je, jsme si ověřili v praxi.

Už od prvního dne našeho testu je jasné, že Golf GTI Performance je sice sportovcem, ale Volkswagen ho vyrobil a nastavil tak, aby se dal používat každý den – na cesty do práce, za nákupy, na dovolenou. GTI neobtěžuje ani hlukem ani zbytečně tvrdým podvozkem.

Pro vůz s manuální převodovkou slibuje výrobce spotřebu 7,5 l při jízdě po městě. Ač jsem se snažil, jak nejlépe jsem uměl, dosáhl jsem na 8,9 l. O kombinovanou spotřebu 6,0 l/100 km jsem se ani nepokoušel. Hodnoty výrobce získané měřením dle evropského jízdního cyklu jsou zkrátka odtržené od reality. Nejčastěji jsem s GTI jezdil za 10 litrů, ale faktem je, že jsem jezdil tak, jak se na GTI sluší a patří. Tedy podobně jako s ním většina majitelů bude jezdit. Když jsem snažil držet GTI na uzdě, pak se odměnilo spotřebou cca 8,5 l/100 km.

Ve městě jsem měl podvozek DCC nejčastěji nastaven v režimu Comfort, naopak mimo město se jako ideální jeví režim Normal. Režim Sport, který zároveň přiostří reakci motoru, je vhodné si šetřit jen pro sportovní jízdu.

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

Příplatkové Dynauadio hraje velmi slušně a tak je s cenou 16 100,– schopné obhájit své místo mezi příplatkovou výbavou dávající smysl. Adaptivní tempomat je moc příjemná věc. Rychle se na něj zvyká, ovládání je bezproblémové a pokud hodláte vůz využívat na dlouhých trasách, pak byste o něm měli vážně přemýšlet.

Kabina Golfu nezapře svůj německý původ ať už z pohledu kvality či ergonomie. Místa je zde akorát pro čtyři pasažéry včetně řidiče. Sedadla jsem si zamiloval ihned, jednak díky jejich tvarování, dále pro jejich schopnost držet tělo a v neposlední řadě kvůli retro potahům. Polohu za volantem najdete snadno, ostatně jako ve všech německých autech. Po delší jízdě ze sedadel nebolí záda a když na to v zatáčce šlápnete, tak neskončíte spolujezdci na klíně. Rovněž zadní sedla jsou dobrá, nicméně místo na nohy se odvíjí od nastavení sedadel předních. Zavazadelník o objemu 380 l by měl stačit všem, kteří nezaměňují rodinný vůz se stěhovákem.

Na co se můžete těšit příště?

S GTI Performance vyrazím do míst, kde se cítí nejlépe. Okresní silničky už volají… Čtěte zde.

Podobné články:

Napsat komentář