Týden s Volkswagen Golf GTI Performance – den 4.

Každý majitel hothatche má svou oblíbenou okresku. Pro úspěch GTI je důležité, aby právě na těchto typech silnic obstálo. Dnes vám povíme, proč je ve výkonném automobilu důležitý samosvorný diferenciál.

Vím, že když pojedu s GTI Performance přes celou Prahu, že nepřijdu o své zubní plomby. Také vím, že po několikahodinové cestě mě nebudou z Golfu vynášet na nosítkách. Za těch pár dní jsem mnohokrát pocítil, že výkon GTI Performance rozhodně nechybí. Nákup v GTI také bez problémů odvezu. Nejdůležitější otázka však zní – dokáže univerzální vůz jako je GTI potěšit řidiče na zakroucených okresních silničkách? Odpověď na tuto otázku jsem hledal na Berounsku a Křivoklátsku.

s ESP? Nevadí!

Pokud nechcete jet vyloženě naplno, stačí když ponecháte podvozek v režimu Normal a aktivované ESP. Pro svižnou jízdu funguje obojí bezproblémově. Golf GTI Performance se do jisté míry chová jako o třídu větší vůz s dostatečně silným motorem. Výkon nabízí okamžitě, ale bez dramatu. GTI potažmo GTI Performance si ale lidé nekupují proto, aby s ním jezdili pomalu nebo jen svižně. Kvůli čemu má výkon 230 koní, velké brzdy, adaptivní podvozek a samosvor? Jistě ne kvůli uváděné spotřebě 6,0 l/100 km. Po přepnutí do režimu Sport se razantně zvětší ochota nabídnout veškerý výkon okamžitě a bezezbytku. Zároveň se vůz ochotně vrhá do zatáček díky tužším tlumičům. Golfa více cítíte a protože víte, co dělají přední kola, můžete využívat nabízenou přilnavost. Vypnutí ESP je posledním krokem k živočišnosti GTI Performance, avšak zde vás musím upozornit, že ke 100% deaktivaci nedojde. To umí jen Golf R.

Síla nejen v motoru, ale i na kolech

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Limity Golfu GTI Performance jsou poměrně daleko, takže jejich hledání bude na okresních silničkách vyžadovat nemálo odvahy. Téměř deaktivované ESP mě o radost z jízdy neubíralo. Konečně se mohl naplno projevit samosvorný diferenciál. Přiznán se k jisté dětinské radosti, když cítím ve volantu, jak na výjezdech ze zatáček proudí výkon na obě přední kola. Ačkoli se automobilky snaží „tahání za volant“ všemožně potlačit, u silných předokolek je to stále cítit. Není to na škodu, dokonce bych řekl, že to k hothatchům patří. Přínos samosvorného diferenciálu spočívá v lepší trakci jak při jízdě v zatáčkách, tak při tvrdé akceleraci na rovině. Čím horší jsou adhezní podmínky (prach, déšť, sníh) tím role samosvoru roste. Síla 350 Nm by byla k ničemu, když by jí vůz nebyl schopen přenést na silnici.

Tak akorát

Jistě se najde dost těch, kteří nepřestanou kritizovat neposilované řízení současných automobilů. Auto však není (bohužel nebo snad bohudík) motokára. Jsou auta s dobrým řízením a ta se špatným. Golf GTI bych zařadil do té první skupiny. Na verzi Performance doceníte účinné brzdy. Na nich se také projevil cit Volkswagenu pro harmonii. Jestli očekáváte jedovatý účinek srovnatelný s nárazem do betonové zdi, pak očekáváte špatně. Reakce brzd je sice okamžitá, ale není zbrklá. Po překonání první třetiny chodu pedálu se dostaví velmi slušná decelerace. Takže courání ucpaným městem není nepříjemné, a když přijde na lámání chleba na vaší oblíbené silnici, pak se na brzdy můžete spolehnout. Odhaduji, že brzdy budou slušným základem i pro případné návštěvy závodních okruhů, kdy postačí vyměnit pouze brzdové deštičky za nějaké lepší.

Na co se můžete těšit příště?

Pátý den vás čeká celkové hodnocení, výčet předností a nedostatků, tabulka s technickými údaji vozidla, doporučení ohledně příplatkové výbavy a taktéž fotogalerie. Čtěte zde.

Podobné články:

2 komentáře u „Týden s Volkswagen Golf GTI Performance – den 4.“

    • Myslím, že Pirelli jsou asi tak standardně dodávané jako třeba Bridgestone či jiné. Testovaný vůz měl nicméně Pirelli PZero, což je skvělá guma. Určitě i na mokru, ale déšť nám nebyl dopřán. Byl to ale test auta, nikoliv pneumatik, takže jestli by měl vůz o centimetr delší brzdnou dráhu či by byl schopen o 1 km/h vyšší rychlosti v zatáčkách na pneumatikách od Michelin, GoodYear, Dunlop…je otázka.

      Odpovědět

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.