První den testu se obvykle nese v duchu seznamování se s vozem a objevování jeho potenciálu. I to byl náš cíl pro začátek testu. Pak se to ale trochu zvrtlo.
Při čekání na Golf GTI Performance přemýšlím, jakou barvu asi bude mít a která barva mu vlastně sluší úplně nejvíc. Tedy, ne že by to bylo důležité, ale ti, kteří zavítají k dealerovi VW s úmyslem jej koupit, tak si stejnou otázku nutně musí položit. Když vidím GTI v rudé barvě Flash Red, musím uznat, že červená barva, o které bych asi nepřemýšlel, vypadá na Golfu úžasně. V záplavě bílých a černých aut testované GTI Performance doslova křičí. Vážení čtenáři, vítejte v týdenním testu Volkswagenu Golf GTI Performance. Během následujících pěti dní vás seznámíme s vlastnostmi tohoto rychlého a zároveň praktického (hot)hatchbacku. Emoce v tomto případě hrají velkou roli.
Šanci udělat první dojem má každý vůz jen jednu. Sportovní avšak nikoli přehnaně agresivní tvary nárazníků spolu s 19“ koly, dvěma koncovkami výfuku a decentním spoilerem na pátých dveřích, odlišují GTI od ostatních Golfů. Jako flashback do 70. let působí károvaná sedadla a hlavice řadicí páky ve tvaru golfového míčku. Tento styl odstartovala už první generace Golfu GTI. Do současnosti vás vrátí prvky příplatkové výbavy jakými jsou adaptivní tempomat, DCC podvozek, navigační systém Discover Pro či audiosystém Dynaudio s výkonem 400 W.
S oblibou říkám, že dobré auto se pozná už na prvních padesáti metrech. Mohu prohlásit, že GTI je dobré auto… Chod pedálů, záběr spojky, nástup brzd, reakce na plyn a řízení – vše funguje v báječné symbióze. On už „běžný“ Golf sedmé generace v tomto směru vyniká, ale GTI je o pomyslný stupínek výš.
GTI vs motocykl
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Bylo krásné slunečné odpoledne a já se s Golfem coural na jedné silničce. Po očku jsem sledoval spotřebu paliva. Motor si jen tiše vrněl. Idylku narušil pekelný žokej na jednostopém stroji Ducati Monster, který se kolem mě prohnal. Skvělá příležitost pro takové neformální porovnání GTI Performance s motorkou. A tak jsem dal všanc svůj řidičský průkaz, přepnul jsem podvozek a jízdní režimy do módu Sport a vydal se za burácejícím italským dvouválcem. GTI Performance okamžitě poskytlo všech svých 230 koní a zejména 350 Nm, díky kterým jsem náskok motorky solidně ukrajoval. Přesně tohle jsou ty chvíle, kdy potřebujete vědět, že se můžete spolehnout na přesný chod řadicí páky, účinné brzdy a zátah motoru. Objektivně musím říct, že motorka je v běžném silničním provozu vždy rychlejší, nicméně Golf si ostudu neuřízl. První den testu jsem tak dokončil v docela rychlém tempu a nic nenasvědčuje tomu, že bych měl polevit.
Na co se můžete těšit příště?
Další den našeho testu postavím Golf GTI Performance proti Golfu GTI s upraveným motorem. Čtěte zde.