Lak automobilu je ta nejchoulostivější věc na světě. Vadí mu přímé letní slunce, námraza, prach, kyselý déšť, sůl a jakýkoliv kontakt s čímkoliv, co není hebké jako kožíšek králíčka Azurita. Má-li zůstat dlouho hezký, pak vyžaduje ochranu a péči. To ví i majitel fungl nové Octavie RS, který se nerozhodl pro tradiční vosk, ale zvolil aktuálně diskutovanou keramiku. Zajímalo nás proč.
Už během čekání na nový vůz jsem přemýšlel, jakou ochranu laku zvolit. Produktů na poli autokosmetiky je tolik, až z toho oči přecházejí. Poslední dobou je hodně diskutovaným tématem a předmětem reklam tzv. keramická ochrana, která se oproti tradičním voskům pyšní větší výdrží a odolností. Výrobců a prodejců je opět mnoho.
Keramiku jsem před voskem upřednostnil právě kvůli delší výdrži na laku a větší odolnosti proti poškrábání. Pro mé každodenně používané auto jsou to pádné argumenty. Vytoužený vůz jsem nestihl ani umazat a už jsem jej svěřil firmě, která mi jej měla vrátit ještě hezčí, než když sjížděl z výrobní linky.
Bílý vůz při vyzvednutí doslova zářil a měl na pohled i dotyk jakoby skelný povlak. Byl jsem seznámen s tím, jak se k takto ošetřenému laku chovat, aby lesk a ochrana vydržely co nejdéle. Nepodlehl jsem vábení teleshoppingu, ale zvolil jsem produkt, na který je dva roky záruka.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Z počátku jsem vůz umýval pouze tlakem čisté vody bez použití chemických přísad. Následně, abych keramický povlak co nejméně odíral, jsem pořídil kvalitní mycí rukavici, sušící ručník a PH neutrální šampon. O auto tak pečuji stejně jako řada maminek o zadečky svých miminek. Pravda, že čím měkčí voda, tím lépe vyprané prádlo a delší životnost pračky, platí i v případě lesku laku.
Nyní vůz stojí před tou největší zkouškou a to je zima a s ní spojené solení silnic. Jsem zvědav, jak bude auto na jaře vypadat.
Tomáš N.
Argumenty pro keramiku a způsob její aplikace
Keramická ochrana je posledním krokem při mytí vozidla, podobně jako vosk. Aplikaci předchází klasické ruční mytí, čištění laku pomocí clay hmoty, leštění laku a jeho odmaštění. Samotné nanášení keramického povlaku se odvíjí od typu produktu, většinou však ve více vrstvách. Některé produkty vyžadují závěrečné vypálení při teplotě 50–60 °C a použití tzv. detaileru. Na voze Tomáše N. byl použit produkt CQUARTZ FINEST, který dosahuje síly povlaku 2 až 3 mikrony a zvyšuje tvrdost laku až o 2 jednotky Mohsovy stupnice. Z toho plyne vyšší odolnost proti náhodnému poškrábání, UV záření, ptačímu trusu, hmyzu, dále je tato ochrana charakteristická pro svou voděodpudivost. Teplotní odolnost přesahující 300 °C poskytuje ochranu i hliníkovým kolům, které jsou vystaveny teplotám z brzd. Keramický povlak se aplikuje na lakované části karoserie, boční okna a hliníková kola. Při dodržení zásad mytí vydrží ochrana laku minimálně dva roky, což je zhruba čtyřikrát více než v případě vosků.
Podobné články:
- BMW X5 Security Plus nezastaví ani AK-47
- PIKATEC – nový směr, nový trend, nový brand autokosmetiky
- Jarní příprava automobilu na sezónu
- Týden s VW Passat – den 2.
- Crash test Jaguar XF (video)