Střešní box a rychlost 200 km/h. Jak to jde k sobě?

[advertoriál] Doporučení výrobců zní jasně, maximálně 130 km/h. Ale jak je to reálně s nejvyššími modely střešních boxů? To jsme vyzkoušeli na vlastní kůži. Střešní box Thule Dynamic 800 a Porsche Macan S v akci.

Tento článek je tzv. advertoriál, článek vznikající ve spolupráci redakce a firmy Střešní nosiče BöHM s.r.o.

Střešní box a rychlost 200 km/h

Instinkt říká, co nejrychleji předjet a pokud možno už takové auto nepotkat. Pak vidíte další auto, které je stejně „vybavené“ (boxem nebo koly na střeše) a přitom vás předjíždí rychlostí vysoko nad maximálním limitem a box i kola se ani nehnou. Jak je to možné? Všechny produkty jsou specifické. Je to jen o prioritách a vlastním výběru. Raději si nechám doporučit, než abych sáhl po prvním, co uvidím se štítkem akce nebo sleva. A spoléhám se také na rozum. Zažili jsme to asi všichni – řidiči. Je to nepříjemný pocit, když jedete za autem, které má na střeše box nebo kola v držáku a v 90 km/h je vidět jak box vibruje a kola se kolíbají v držáku ze strany na stranu o dobrého půl metru.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Minulý rok jsem s modelem střešního boxu ze střední cenové kategorie najel za týden téměř 2500 km, pohodlně jsem do něj naskládal 4 páry lyží a jeden snowboard, boty, nějaké oblečení apod. Cesta byla komfortní, o boxu jsem na střeše skoro nevěděl. Pouze aerodynamický hluk byl o něco vyšší. Pravda, dodržoval jsem limity rychlosti, tempomat nastavený na 125 km/h a cesta ubíhala krásně.

Dynamic 800 švédské značky Thule

Nyní se zaměříme na střešní box Dynamic 800 švédské značky Thule od společnosti Střešní nosiče Böhm. Mohu-li to tak říct, jedná se o střešní box pro náročnější zákazníky, „vlajkovou loď“ značky Thule. Vlastní konstrukce, použité materiály, zpracování odpovídá nejnáročnějším podmínkám provozu. Tedy provozu ve vyšších rychlostech. Zde můžeme pominout doporučení výrobce o maximální rychlosti při jízdě s boxem. Samotné provedení je dimenzováno pro rychlosti nad limitem v Čechách.

Se zmíněným boxem na střeše vozu Porsche Macan S jsme pokořili hranici rychlosti 200 km/h. Ani při této rychlosti nebyla jízda s boxem nepohodlná.  Aerodynamický hluk odpovídal rychlosti jízdy s boxem na střeše. Následná podrobná kontrola boxu a střešních nosičů po jízdě neodhalila žádné závady boxu ani nosičů, uvolněné komponenty apod.

Závěr

Je možné jezdit se střešním boxem kolem rychlosti 200 km/h? Ano, jde to a zároveň bezpečně.  Výrobci přesto nedoporučují jezdit rychleji než 130km/h. Je to např. z důvodu náhlého poryvu větru v protisměru jízdy, kdy se rychlosti větru sčítají a vztlak boxu exponenciálně narůstá. Tedy, pokud máte značkové zboží, výrobce počítá s variantou násobného přetížení v běžném provozu. Pokud dodržujete předpisy, nemůže se nic stát. Pravým opakem jsou laciné výrobky, které často nesplňují základní parametry a lákají zákazníky nízkou cenou.

Jestliže o nákupu střešních nosičů a boxu přemýšlíte, je určitě dobré se v první řadě zamyslet nad vlastním používáním nosičů, držáků kol, boxu, stylu vaší jízdy a co vlastně očekáváte… A také, jak jsem již zmiňoval, je důležité držet se alespoň základních obecných pravidel při výběru a hlavně používat rozum a nerozhodovat se podle štítků akce a sleva… A jestliže box využíváte jen jednou za čas, je samozřejmě možné využít služeb renomované půjčovny.

Obecné rozdíly charakteristik střešních nosičů kol

  • tloušťka stěny + kvalita materiálu (velké rozdíly u různých výrobců)
  • vyztužené dno ocelovými profily (levnější boxy nemají žádnou výztuhu, takže často praská v místě upínky)
  • momentové rychloupínače (levnější boxy snadno utáhnete větší silou než je elastická deformace plastu a dojde k poškození materiálu popřípadě trhlinám
  • vícebodové  uzavření víka (víko je uchycené v několika bodech ke spodní části boxu)
  • aerodynamický tvar (možnost průniku tlaku vzduchu do vnitřní části)
  • flexibilní drážka pro uchycení boxu k nosiči (levnější boxy mají pevné body, do kterých se příčníky musí upnout)

Děkujeme společnosti Střešní nosiče Böhm za zapůjčení a otestování střešního boxu Thule Dynamic 800. Společnost Střešní nosiče Böhm je největším distributorem střešních nosičů, držáků kol a střešních boxů v České republice. Skladem je více než 100 střešních boxů a více než 50 držáků jízdních kol různých typů pasujících na 99% vozidel.

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

Podobné články:

6 komentářů u „Střešní box a rychlost 200 km/h. Jak to jde k sobě?“

  1. Firma střešní nosiče Bohm bohužel není největší firmou, jinak článek o ničem, spíše si myslím, že se jedná o pr článek..

    Odpovědět
    • PR článek. Ale je vidět, že firma se snaží o jakoukoliv propagaci.
      Viděl jsem v Praze jinou firmu o 100 boxech na kamenné pobočce + skladem více jak 500 ks. Pravdu si dnes jen těžce nájdete.
      Lež a oblbování v PR je dnes bohužel standardní metodou pro získání zákazníka.

      Firma Boehm je perfektní výrobce střešních nosičů pro Škodovku a o to jsou horší obchodníci na aftermarketu.

      PR jim ale určitě pomůže………….

      Odpovědět
  2. Zdravím, poraďte jakou rakev na auto do 10000 Kč teď na lyže, ale zároveň na dovolenou v létě. Zaujal mě Thule Pacific 500 nebo Hakr Magic Line 400. Zase si ale říkám, že Thule je značka, Hakr osobně moc nemám.

    Odpovědět

Napsat komentář