Protože vozům Porsche věnujeme velkou pozornost, sledujeme i přípravy nejsportovnějšího derivátu 911 – verze GT3. Obavy nad možným příchodem automatické převodovky PDK do této verze se naplnily. Máme důkaz.

V souvislosti s aktuální generací 991 modelu 911 Porsche hovořilo o tom, že do verze GT3 možná zabuduje automatickou převodovku PDK. Údajně se tato gététrojka vyvíjela jak s PDK, tak s manuálem, přičemž prodávat se bude jen s jedním typem převodovky. Prototyp GT3 byl již mnohokrát „špiony“ zachycen při různých testech, naposledy jsme vám přinesli video z Nürburgringu, kde se GT3 proháněla společně s verzí Turbo. Až do teď visel nad převodovkou otazník. Na fóru rennlist.com se však objevil „důkazní materiál“ a několik horkých informací právě připravované GT3. Jak můžete na fotkách vidět – Porsche dalo přednost modernímu řazení pomocí dvouspojkové převodovky PDK. Zdroj na rennlist.com uvádí, že PDK bylo pro verzi GT3 upraveno, takže můžeme čekat ještě rychlejší změnu jednotlivých převodových stupňů (ne že by teď PDK bylo pomalé). GT3 automaticky dostane sportovní volant s pádly řazení.

Tělo

GT3 bude postavena v „široké“ karoserii Carrery 4, ale pochopitelně s vlastním bodykitem. Ten bude mít mnoho otvorů pro přívod studeného vzduchu k brzdám, chladičům a motoru. Specifické bude rovněž i křídlo zaručující zadní poháněné nápravě dostatečný přítlak. Na GT3 opět najdeme lehká kola s centrální maticí a koncovky výfuků umístěné uprostřed zadního nárazníku. Kola bude mít průměr 20“ a nebudou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup, ale do dunlopek Sport Maxx, pravděpodobně do Sport Maxx Race (viz fotogalerie). V odlehčeném interiéru se opět setkáme se sportovními sedadly, která však budou sklopná. Výbava Clubsport bude zahrnovat bezpečnostní rám a další dietní kůru.

Čtěte: jako jediní jsme testovali novou 911 Carreru 4S na polygonu

Podvozek

Podle zdroje nedostane vůz PTV (Porsche Torque Vectoring) – variabilní rozdělování točivého momentu a PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) – aktivní stabilizaci náklonů. Z toho usuzujeme, že GT3 zůstane u klasického tj. mechanického samosvorného diferenciálu. Nastavení podvozku bude mít opět závodní charakter, takže se bez PDCC obejde. Tlumiče PASM (Porsche Active Suspension Managament) měla už předešlá generace a proto je očekáváme i nyní.

Motor

Atmosférický šestiválec boxer 3,8 l, mazání se suchou vanou a blog, který Porsche používá v závodních autech – tak tomu bylo a bude. Předešlá GT3 disponovala výkonem 435 koní v 7600 ot./min., GT3 RS 3,8 dokonce 450 koňmi v 7900 ot./min. Novinka se v základu dostane na výkon 450 koní, ale s tím rozdílem, že motor bude točit až 9000 otáček!

Názor TopDrive

Na 911 GT3 se těšíme jako děti na Ježíška. Opět to bude stroj pro zkušené řidiče, kteří jej budou hojně používat na závodních okruzích. S převodovkou PDK máme jen ty nejlepší zkušenosti, takže bude-li tato skříň v GT3 ještě lepší, pak nemáme nejmenší důvod o ní pochybovat. Není to však otázka funkce, ale přístupu – řidiči GT3 rozhodně nemají problém s manuálním řazením a tento vůz si vybírají právě pro jeho mechanickou živočišnost. Jistě, GT3 bude s PDK rychlejší, efektivnější, úspornější (haha), ale to není všechno.