Verze GT3, ve své již páté generaci, stanovuje nové standardy pro výkonné sportovní vozy určené pro závodní okruhy. Nový vůz se tak opět posunuje na vrchol produkce modelů 911 s atmosféricky plněnými motory. Přinášíme vám technické údaje, fotky, video a cenu.
Začneme tím nejdůležitějším: atmosférický motor 3,8 l, široká karoserie a okruhově „orientovaný“ podvozek. Dvoujspojková převodovka PDK prodělala několik změn, aby odpovídala nárokům, které na ni budou kladeny. Výkon motoru je 349 kW (475 k) v 8 250 ot./min., výkonová hmotnost: 3,0 kg/k. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 3,5 s, na 200 km/h se GT3 dostane do 12 s, nejvyšší rychlost činí 315 km/h. Čas dosažený na Nordschleife: 7:30 min. Technickou zajímavostí nové GT3 je systém řízení zadních kol (poprvé u Porsche).
Motor
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Šestiválcový boxer vychází po technické stránce z jednotky určené pro model 911 Carrera S, sdílí s ní však velmi málo komponent. Porsche speciálně pro GT3 připravilo titanové ojnice a kované písty, jiná je i kliková hřídel a rozvody. Tyto změny umožňují dosažení 9 000 ot./min..
Aktivní řízení zadních kol
Vůbec poprvé Porsche používá aktivní řízení zadních kol, které významně zvyšuje přesnost ovládání a dynamiku v příčném směru. V závislosti na rychlosti jízdy se zadní kola natáčejí buď ve směru, nebo proti směru zatočení předních kol. Tím se dosahuje zlepšení stability a zvýšení ochoty k zatáčení. Dalším novým modulem navrženým pro zvýšení jízdní dynamiky je diferenciál s elektronicky řízenou svorností, stejně tak jako dynamické aktivní závěsy motoru. U nově vyvinutého podvozku lze nastavit světlou výšku, sbíhavost i odklon. Kontakt s vozovkou zajišťují nová hliníková 20“ kola s centrálními maticemi.
TIP: Multikára: tohle jste o ní nevěděli
Karoserie
Základem GT3 je karoserie vyrobena z kombinace oceli a hliníku. Jedná se „širokou“ karoserii Carrery 4/4S, která má vzadu o 44 milimetrů větší rozchod kol, ale v případě GT3 disponuje nově vyvinutými díly na přídi a zádi vozu. Na zádi je umístěné pevné křídlo generující potřebný přítlak. Dostat k chladičům a brzdám dostatek studeného vzduchu je úkolem speciálně navržených nárazníků.
Cena
Prodej nového modelu 911 GT3 bude v České republice zahájen v srpnu 2013. Cena modelu je stanovena na € 137 303.
Podobné články:
- Vrchol modelové řady: nový Porsche Cayenne Turbo S
- VIDEO: Jak pracuje řízená zadní náprava na Porsche 911 GT3
- Jaký bude výroční model Porsche 911?
- Nové GTS od Porsche: přichází nejsportovnější Panamera
- Připravované Porsche 911 GT3 RS umí Nürburgring za 7:20 min
Názor TopDrive?…
Názor na novou GT3 jsem vyjádřil v tématu: http://www.topdrive.cz/clanky/potvrzeno-porsche-911-991-gt3-dostane-pdk/
Auto se mi líbí a věřím, že bude sakra rychlé, ALE přišlo o část své mechanické čistoty, kterou měly předchozí generace GT3. Asi je to otázka evoluce, když Porsche měnilo něco, co bylo vynikající.
Vskutku obludný design! Tato 50 let stará zombie by měla strašit pouze v muzeu a ne na silnici. Měl jsem turbo 997,po dvou letech ho nahradil Nissan GTR a musím říci že Porsche je jen skvělý marketing. Jízdní vlastnosti zákeřné,neustálý boj s fyzikou,ergonomie z pravěku kam toto strašidlo patří a na dálnici jsem dostal kdysi takový výprask od AUDI RS6 že se ještě ted červenám. Jel jsem i s GT3 RS 3.8,ještě pomalejší a strašlivý hluk od všeho. PORSCHE už ani omylem