Nové GTS od Porsche: přichází nejsportovnější Panamera

[Tisková zpráva] Praha, 21. listopadu 2011 – Společnost Porsche představuje nový vrchol třídy Gran Turismo Sport, model Panamera GTS. Zvýšený výkon na 430 koní, zesílená brzdová soustava, pohon všech kol, karoserie snížená o 10 mm a sportovní podvozek se vzduchovým odpružením a systémem PASM – to jsou hlavní technické charakteristiky, které z této novinky dělají nejsportovnější Panameru vůbec. Na českém trhu bude Panamera GTS k dispozici od února 2012 v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ, výhradního dovozce a prodejce vozů značky Porsche v ČR.

K pohonu nové Panamery GTS slouží upravený atmosféricky plněný motor V8 s výkonem 430 k (316 kW) při 6700 1/min. To je o 30 k (22 kW) větší hodnota než v případě sesterských modelů Panamera S a 4S. Současně také vzrostl točivý moment z 500 na 520 Nm. Dvouspojková převodovka PDK a pohon všech kol Porsche Traction Management zajišťují velmi efektivní a dynamický přenos výkonu motoru na vozovku, při změnách rychlostních stupňů nedochází směrem ke kolům k přerušení toku energie. Nový model je standardně vybaven paketem Sport Chrono, který mimo jiné nabízí režimy Sport a Sport Plus. Díky všem těmto vlastnostem dokáže Panamera GTS zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 4,5 s, maximální rychlost je 288 km/h. Kombinovaná spotřeba v cyklu NEDC činí 10,9 l/100 km, u pneumatik se sníženým valivým odporem jen 10,7 l/100 km. Porsche tak opět dokázalo připravit mimořádně výkonný a zároveň příkladně úsporný vůz.

Vysoká výkonnost je ale pouze jednou z vlastností, které podtrhují dynamiku a výrazný sportovní akcent vozu. Panamera GTS má zavěšení kol vyladěné pro použití na závodních okruzích. Adaptivní vzduchový podvozek, jehož součástí jsou i aktivní tlumiče Porsche Active Suspension Management, je schopen dokonale přizpůsobit vlastnosti odpružení, tlumení a světlou výšku aktuálním jízdním podmínkám i požadavkům řidiče. Celý podvozek je navržen jako tužší, což zvyšuje agilitu a současně posiluje sportovní charakter vozu.

Stabilní chování i v těch nejnáročnějších situacích dodávají Panameře pětimilimetrové distanční podložky použité pro zvětšení rozchodu zadních kol. Potřebnou přilnavost zase zajišťují pneumatiky s rozměry 255/45 R19 vpředu a 285/40 R19 vzadu. Výkonná brzdová soustava je převzatá z modelu Panamera Turbo.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Svoji sportovní povahu dává Panamera GTS najevo posádce i okolí vzrušujícm zvukem motoru. Na první pohled zaujme černá barva, kterou jsou zvýrazněny doplňky na přídi, bocích i zádi. Sportovní duch, který ale čtyřdvéřovému vozu neubírá na praktičnosti, se nezapře ani v interiéru. Dominantními prvky jsou sportovní sedadla, volant SportDesign s řadicími páčkami, přístrojová deska a exkluzivní čalouněním kůží, které je spolu s doplňky z alcantry určené přímo pro model GTS.

Na evropském trhu bude Panamera Diesel v prodeji od února 2012, zákládní cena je stanovena na 116 716 eur.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.