Nissan GT-R – nejlepší současný sportovní vůz z Japonska, se bude muset bratrsky podělit o svou techniku s luxusním sedanem Infiniti Q50. K dobrému základu připočtěte spolupráci Sebastiana Vettela na vývoji a máte hned žhavého kandidáta na krále dálničních křižníků.
Nápad zastavět techniku GT-R do karoserie sedanu zní skvěle, ale Nissanu jaksi chybí potřebná karoserie. Sesterská luxusní odnož Nissanu – značka Infiniti by jednu takovou měla, konkrétně pro model Q50. Ostatně pod jeho kapotou tepe vidlicový šestiválec z Nissanu 370Z, tak proč tam neimplantovat 3,8 l twin-turbo s výkonem 560 koní a točivým momentem cca 600 Nm. K tomu je samozřejmě nutné připojit 7stupňový automat a chytrý pohon všech kol, aby mohlo vzniknout dělo, které se postaví všem silným sedanům na trhu.
Ředitelem divize Performance u Infiniti není nikdo jiný než čtyřnásobný šampion F1 Sebastian Vettel, který se podílí na vývoji a nastavení připravovaných vozů. Q50 Eau Rouge je jeho další prací, v této době již testuje prototyp.
Názor TopDrive
Audi RS7, BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG, ale i Panameře Turbo od Porsche roste další konkurence. Vedle britského Jaguaru XFR-S a amerického Cadillacu CTS-V přichází čtyřdveřový Nissan GT-R v kabátku Infiniti, který se rozhodně nechce krčit někde v koutě. Na předčasné závěry je ale ještě čas. Na pekingském autosalonu má Infiniti prozradit více. My se těšíme…
Podobné články:
- Nissan Z jako crossover – zrada, která se vyplatí
- Nissan pracuje na Nismo GT-R
- Nissan GT-R – update na verzi 2014
- Nissan Juke-R jde do výroby
- Páteční garáž 6.1. 2012