Nissan Z jako crossover – zrada, která se vyplatí

Ačkoliv je coupé 370Z stále atraktivní, ať už nadčasovým designem či hrubiánským pojetím, má své roky. Nissanem zamýšlený nástupce však bude mít podobu crossoveru. Bohužel pro nás fandy, bohudík pro pokladnu Nissanu. Motivace automobilky je jasná.

Vysoký prodej a z něj plynoucí zisky. Žádná jiná tajemství v tom netřeba hledat. Děsivé je, že k tomu poslouží jméno „Z“, které se na sportovních modelech Nissanu objevovalo od konce 60. let. Vazba na historii není tedy žádná. Nissan to vidí tak, že crossover je sázka na jistotu, kdežto coupé se potýká se skomírajícími prodeji. Otázka však zní – co Nissan udělal pro lepší prodeje stávajícího modelu? Současné 370Z je na trhu od roku 2009. Drobné facelifty a verze Nismo díru do světa neudělaly. Možná mělo na pilu více přitlačit marketingové oddělení. Na druhou stranu člověk nemusí být analytik automobilového trhu, aby se dovtípil, že dvoumístné sportovní coupé s cenou 1 milion korun se nebude nikdy prodávat v takové míře jako dieselový hatchback či SUV. 

V současné době, kdy se zkracují životní cykly jednotlivých modelů, měl nástupce přijít mnohem dřív. Uvědomme si, že model 370Z svým designem a technikou navázal na model 350Z z roku 2002! Odklon od velkého atmosférického šestiválce a dvoumístné kabiny k čtyřmístnému coupé s přeplňovaným motorem, ať už šesti či čtyřválcovým, by se dal tedy pochopit. Crossover je plivnutím do tváře nadšencům, kterých sice není početně mnoho, ale existují. Takhle se nové Zetko zařadí po bok bezpohlavních crossover/SUV modelů Juke, Qashqai, X-Trail a Murano. Koncept by dle slov Autocaru měl Nissan ukázat na autosalonu ve Frankfurtu.

Čím Nissan Z je

A čím Nissan Z pravděpodobně bude

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.