Obě italské továrny na sny představily ve Frankfurtu nové modely bez střechy, a tak je nejvyšší čas je podrobit papírovému srovnání. Vyplatí se Lamborghini zůstat u atmosférického motoru, nebo se také mělo vydat cestou přeplňování?
Oba vozy jsou přímými konkurenty, a tak toho mají hodně společného – dvoumístná kabina, zavazadlový prostor dostatečný tak pro menší dámskou kabelku, extravagantní vzhled… Rozchází se v pohonu a systému střechy.
Lamborghini se v obou směrech drží spíše tradičnějšího přístupu – stále si ponechává atmosférický motor, i když „úspornému“ vypínání poloviny válců a systému start/stop se nevyhnulo, a střechu má plátěnou. Dále má pohon všech kol.
Ferrari sází na pevnou skládací střechu a přeplňovaný motor pomocí dvou turbodmychadel. Downsizovaný motor vozu z Maranella vykazuje o zhruba litr menší kombinovanou spotřebu paliva než býk ze Sant´Agaty, ale oba údaje musíme brát s rezervou. Dosáhnout na 11, resp. 12 l/100 km asi možné bude, ale ukažte nám někoho, kdo by se o to snažil. Ferrari díky turbodmychadlům vykazuje větší točivý moment, jehož nástup je pochopitelně v nižších otáčkách. Papírově je na tom tedy lépe, ale Lamborghini tleskáme, že si v dnešní době ponechalo atmosférický desetiválec, jehož zvuk vás donutí tetelit se blahem.
vůz | Ferrari 488 Spider | Lamborghini Huracán LP 610–4 Spyder |
---|---|---|
náhon | zadní | 4×4 |
převodovka | 7A | 7A |
motor | přeplňovaný V8 3,9 l | atmosférický V10 5,2 l |
výkon (kW) | 492 | 449 |
točivý moment (Nm) / otáčky za minutu | 760 / 3000 | 560 / 6500 |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 3,0 | 3,4 |
akcelerace 0–200 km/h (s) | 8,7 | 10,2 |
maximální rychlost (km/h) | 327 | 324 |
čas stáhnutí/natáhnutí střechy (s) | 14 | 17 |
pohotovostní hmotnost (kg) | 1420 | 1542 |
kombi. spotřeba paliva (l/100 km) | 11,4 | 12,3 |
cena (Euro) | ? | 186 450,– |