reklama Suzuki

Označení LP 580–2 mluví jasně: „jsem zadokolka s výkonem 580 koní“. O něco méně výkonnější, nepatrně pomalejší a také levnější Huracán se zanedlouho ukáže světu. Očekávání fanoušků jsou velká – ve hře je lepší jízdní zážitek.

Zadokolka je v současné éře Lamborghini vždycky takový malý svátek. Huracán LP 580–2 míří na zákazníky, kteří mají odvahu zatahat býka za ocas. Z nějakého důvodu se Lamborghini rozhodlo snížit výkon motoru z 610 koní na 580. Těžko říct, zda v tom hraje roli bezpečnost. Nabourat se dá dost dobře i s 580 hřebci… Snížen byl nepatrně i točivý moment z 560 na 540 Nm. Jinak je to pořád ten správný atmosférický desetiválec s dvouspojkovou 7stupňovou převodovkou. Lamborghini kvůli zadnímu náhonu upravilo podvozek, změnilo stabilizátory, pohrálo si s řízením a překalibrovalo elektroniku (stabilizační systém, kontrolu trakce, jízdní režimy Strada, Sport a Corsa). Změny se dotkly i aerodynamiky, což poznáte na vizáži, tedy pokud máte Huracán „nakoukaný“. V základní výbavě nepočítejte s keramickými brzdami, zadokolka bude mít klasické ocelové kotouče. Aby snad nebyla lepší než čtyřkolka?

reklama Isuzu

Nepatrně pomalejší, avšak levnější

Zadní náhon se na jedné straně podepsal pod nepatrně horší dynamikou – akcelerace na stovku o 0,2 sekundy pomalejší (3,4 s). Menší je i maximální rychlost o „závratných“ 5 km/h (320 km/h). Naopak suchá hmotnost klesla o 33 kilogramů na konečných 1389 kg. Základní cena bez daně by měla být cca € 150 000,–.

Máte to rádi nahoře bez? Pak chcete Lamborghini Huracán Spyder.