Na frankfurtském autosalonu se odehraje dlouho avizovaná obměna řady Gallardo. Pojďme se podívat, co na nás Lamborghini chystá.

Gallardo má již svá lepší léta za sebou, ve výrobě je od roku 2003. Tvary z pera designéra Donckerwolkeho jsou stále elegantní a dostatečně agresivní. Prodejně nejúspěšnější „Lambo“ v historii značky se již brzy dočká důstojného nástupce. 

Cabrera přijíždí 

Po stránce designového ztvárnění se očekává značná inspirace typy Aventador a Sesto Elemento. Takže je jasné, že vzroste agresivita na úkor elegance. Proti Gallardu LP 560–4 bude nový model Cabrera o 155 mm delší (4500 mm), výška a šířka zůstane zachována. Technicky bude sourozencem Cabrery chystaná druhá generace Audi R8, sdílet budou zejména skelet. Vyšším použitím karbonu by měla hmotnost mezigeneračně klesnout z 1410 na 1300 kilogramů. Zpočátku bude k mání jen coupé, Spyder se v nabídce objeví později. 

Nejprve 4×4, později zadokolka

Nejprve budou k dispozici již tradičně pouze čtyřkolky, modely s pohonem zadních kol se ukážou až posléze. Pohonný agregát bude spíše evolucí toho z Gallarda, 5,2 litrový desetiválec bude posílen o zhruba 50 koní někam k hranici 600 koníků. Řazení bude na bedrech sedmistupňové dvouspojkové automatiky. Topspeed 320 km/h zůstane zachován, zkrátí se zrychlení na stovku z 3,7 na 3,2 sekundy.

Připomeňme si verze modelu Gallardo