Lamborghini Huracán LP 610–4 Spyder – emoce s větrem ve vlasech

Spyder disponuje novými technickými finesami jako Huracán modelového roku 2016. Mezi ně patří systém vypínání jednotlivých válců v kombinaci se systémem start/stop a elektronicky řízený pohon všech kol. Koho to ale zajímá, když je tady atmosférický desetiválec s výkonem 610 koní!

Nejcharakterističtějším prvkem modelu Huracán Spyder je jeho nová plátěná střecha. Dokonce i s nataženou střechou se tvary karosářské verze Spyder liší od tvarů kupé. Schované, automaticky aktivované ochranné oblouky proti převrácení nenarušují siluetu. Elektrohydraulicky ovládaná plátěná střecha se otevírá pomocí tlačítka umístěného na středovém tunelu během 17 sekund a lze ji ovládat až do rychlosti 50 km/h. Ať už je střecha natažená nebo složená, řidič může rovněž elektronicky ovládat zadní okno, které vytažené funguje jako větrná clona a stažené jako zesilovač unikátního zvuku atmosféricky plněného desetiválcového motoru. Model Spyder je pro ještě větší komfort vybaven dvěma odnímatelnými bočními deflektory větru, jež tlumí boční aerodynamické proudy vzduchu a tím garantují vysoký akustický komfort, díky němuž je možná konverzace posádky i ve vysokých rychlostech. Aerodynamické studie prokázaly, že není v horní části čelního okenního rámu zapotřebí žádných sítí nebo spoilerů.

1542 kilogramů

Hybridní strukturu karoserie modelu Huracán LP 610–4 Spyder tvoří hliníkové komponenty vpředu a vzadu a rozsáhlé množství dílů z uhlíkových vláken v kabině pro cestující. Vnější plášť vozu je vyroben z hliníku.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Tato odlehčená konstrukce se pro otevřený vůz vyznačuje mimořádnou torzní tuhostí, která je o 40 % větší než v případě předchůdce, modelu Gallardo. Nabízí precizní ovladatelnost závodního vozu, zatímco současně tvoří základ konceptu lehké konstrukce. Pohotovostní hmotnost Spyderu činí pouhých 1542 kg, což znamená výkonovou hmotnost skvělých 3,43 kg/kW.

610 k a 8700 otáček

Atmosférický desetiválec s dlouhým zdvihem předvádí svůj plný a podmanivý potenciál v modelu Huracán LP 610–4 Spyder zejména se staženou střechou. Disponuje stejnými technickými kvalitami jako coupé Huracán. Reaguje extrémně pohotově, točí až 8700 ot./min. a vydává intenzivní melodickou a nezaměnitelnou symfonii zvuků. Ze zdvihového objemu 5,2 litru generuje výkon 449 kW (610 k) při 8250 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 560 Nm v 6500 ot./min. Systém vstřikování paliva kombinuje přímé a nepřímé vstřikování.

0–200 km/h za 10,2 s

Maximální rychlost činí 324 km/h a hodnoty zrychlení jsou: z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, z 0 na 200 km/h za 10,2 sekundy. Potvrzují tak nekompromisní schopnosti dvoumístného Spyderu. Díky nové technologii systému start/stop a technologii vypínání jednotlivých válců, tedy deaktivaci jedné řady válců při nízké zátěži, je standardizovaná kombinovaná spotřeba paliva pouhých 12,3 l/100 km. 

Bezpečně na všechny čtyři

Srdcem vozu je pohon všech kol s hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojkou, která je aktivně chlazená a umožňuje podle libosti měnit rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. O výbornou trakci na zadní nápravě se stará samosvorný diferenciál. Rozložení hmotnosti v poměru 43 % vpředu a 57 % vzadu je shodné s verzí coupé.

Na volantu lze volit různé jízdní režimy (Strada, Sport a Corsa), které mají dopad na charakteristiku motoru, zvukového projevu, převodovky, pohonu všech kol a systému ESC. 

O silný a nevadnoucí brzdný účinek modelu Huracán Spyder se starají standardně dodávané karbon-keramické brzdy. Přední kotouče mají rozměr 380 mm a Lamborghini v rámci volitelné výbavy rovněž nabízí brzdové třmeny lakované v barvě podle výběru. Všechna kola jsou zavěšena lehkými dvojitými příčnými rameny vyrobenými z hliníku.

Lamborghini nabízí jako součást volitelné výbavy systém LDS (Lamborghini Dynamic Steering), který upravuje převodový poměr řízení podle rychlosti vozu. Nechybějí ani aktivní magnetorheologické tlumiče, které podle požadavků řidiče a jeho jízdního stylu mění svou charakteristiku tlumení.

11+3

Výběr ze tří barev plátěné střechy – černá, hnědá a červená – doplňuje jedenáct barev karoserie. Další možnosti nabízí individualizační program s pěti matnými barvami karoserie.

Cena

Dodávky vozů prvním majitelům budou zahájeny na jaře roku 2016 a ceny začínají na 186 450 eurech + DPH.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.