Více než rok a půl od optimalizace řídící jednotky od BSR a více než 60 000 najetých kilometrů. Zhruba tolik se událo od mého prvního příspěvku. V tomto šestém díle se zaměřím na servis podvozkových dílů.

Po zvýšení výkonu motoru došlo i na další komponenty vozu. Dnes má Octavia najeto už přes dvě stě tisíc kilometrů, z velké části po ne úplně hladkých silnicích nebo kočičích hlavách. To se pochopitelně projevilo na jízdních vlastnostech. Řeč je o tlumičích a pružinách. Vzhledem k tomu, že v autě sedím velice často a k tomuto opotřebení dochází postupně, je v normálním provozu hůře odhalitelné. Dokud nic „nebouchá“, zdá se, že je vše v pořádku. Napovědět může až nějaká krizová situace. Jedno takové prudké brzdění, kdy se předek vozu nepříjemně zhoupl, mě přesvědčilo o výměně tlumičů.

Chtěl jsem něco trochu lepšího než standardní sériové tlumiče. Po konzultaci s několika známými jsem si vyhlédl tlumiče Bilstein. Pak už jsem jen přemýšlel, jakou řadu. Chtěl jsem zachovat světlou výšku vozu a pokud možno velice slušný jízdní komfort. Rozhodoval jsem se tedy mezi tlumiči Bilstein B4 a B6, samozřejmě pro kompletní výměnu včetně odpovídajících pružin stejné značky. Nakonec zvítězily „béčtyřky“, dvouplášťové plynokapalinové tlumiče s nastavením blížícím se originálním dílům. Vyšší řady B6, která je již brána jako sportovní tlumiče, jsem se trochu obával, aby nebyla příliš tuhá. U DIESELPOWER, již v nové provozovně v Modleticích, proběhlo objednání dílů a domluvení termínu servisu. Výměna byla bleskurychlá a proběhla během jediného dne.

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Na změnu jsem byl zvědavý a byl jsem velice příjemně překvapený. Ač je řada B4 nastavením téměř totožná s originálními tlumiči, při rychlejším projetí několika oblíbených zatáček bylo znát, jak si je Octavia jistější. Nájezd do zatáček je jistější a pocitově přesnější. Při brzdění se vůz tolik nepotápí. Na nerovnostech si vůz udržel svůj komfort. Už první svezení mě přesvědčilo, že jsem si vybral správně. A poměr cena/výkon? Velmi příznivý. Dohromady včetně práce a dalších komponent (horní uložení tlumičů, tyčky stabilizátorů, nové prachovky a dorazy) to bylo za necelých 29 000 Kč. Mechanici z DIESELPOWER ještě objevili popraskané zadní silentbloky příčných ramen, takže ty jsem rovněž vyměnil za nové od Febi Bilstein. Tečkou za celým servisem bylo seřízení geometrie.