reklama Suzuki

Po řadě 5 Gran Turismo se stejný recept uplatňuje u menší řady 3. BMW se tak snažilo spojit sportovní atributy sedanu s praktičností kombíku v jeden celek, ze kterého budou nejvíce profitovat cestující sedící vzadu. Přinášíme vám ty nejdůležitější informace, bohatou fotogalerii a ceny.

Nové BMW řady 3 Gran Turismo je s délkou 4824 mm, výškou 1489 mm, šířkou 1828 mm a rozvorem 2920 mm ve všech směrech citelně větší než sedan a Touring BMW řady 3. Budeme-li konkrétní, pak délka vozu narostla o 200 mm oproti Touringu a rozvor je prodloužen o 110 mm. Cestující sedící vzadu mají o 70 mm více místa na nohy. Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru na 520 l (o 25 litrů víc než má Touring), po sklopení zadních sedadel (v poměru 40:20:40) dosáhnete ložné plochy o objemu 1600 litrů. Víko kufru má elektrické ovládání ve standardní výbavě. Můžeme směle prohlásit, že BMW má po řadě 5 Gran Turismo a vrcholné řadě 7 další vůz, ze kterého budou mít největší radost ti, kteří pojedou vzadu.0

Motorizace

Pro pohon nového BMW řady 3 Gran Turismo jsou při uvedení do prodeje k dispozici tři benzínové a dva dieselové motory s výkonovým rozpětím od 105 kW/143 k do 225 kW/306 k, další motorizace se postupně přidají. Samozřejmostí je 6stupňová nebo 8stupňová automatická převodovka přenášející sílu na kola zadní nápravy. Od léta 2013 bude v nabídce diesel 325d (160 kW/218 k, 450 Nm) a pohon všech kol xDrive pro verze 320i, 328i, 335i a 320d. Ve srovnání s řadou 3 sedan a Touring se z pohledu řidiče se prakticky nic nemění. Gran Turismo má stejnou architekturu palubní desky a ovládacích prvků. Volba jízdních režimů zahrnuje ECO Pro, Comfort, Sport a Sport+. Bezpečnostní a asistenční prvky jsou rovněž shodné s řadou 3.

Novinky v aerodynamice

BMW řady 3 Gran Turismo má oproti sedanu a Touringu dvě změny týkající se aerodynamiky. Tím prvním je optimalizace proudění vzduchu v oblasti předních blatníků, kde k již známým vzduchovým clonám usměrňujícím proudění kolem předních kol přibyly otvory za předními koly, omezující tlak a turbulence v podbězích. Tento model je první vozem značky vybaveným aktivním zadním spoilerem. Ten se automaticky vysouvá, jakmile rychlost jízdy přesáhne 110 km/h. Vysunutý spoiler potlačuje vztlak na zadní nápravě o více než 35 procent, čímž umožňuje modelu Gran Turismo dosahovat aerodynamických kvalit sedanu BMW řady 3. Jestliže vůz zpomalí pod 70 km/h, spoiler se automaticky zasune a téměř neviditelně splyne s odtokovou hranou vozu. Zadní spoiler může být v případě potřeby vysouván a zasouván manuálně pomocí tlačítka na ovládacím panelu ve výplni dveří řidiče.

Vychytávky pro snadnější parkování

Kromě zadní kamery a ultrazvukových senzorů překážek PDC (Park Distance Control) si mohou zákazníci zvolit také systém Surround View s doplňkovými funkcemi Side View a Top View, které dohromady poskytují pohled na BMW řady 3 Gran Turismo a jeho okolí z ptačí perspektivy, aby mohl řidič provádět precizní manévry v těsných prostorech. Jede-li vůz
pomaleji než 20 km/h, může být navíc aktivována funkce Side View, jež umožňuje řidiči sledovat křižující provoz. Pohodlí dále zvyšuje parkovací asistent, který je schopen zaparkovat vůz na podélně orientované parkovací místo. Všechno, co musí řidič dělat, je jen ovládat pedály plynu a brzdy, zatímco parkovací asistent obstará vše kolem řízení.

Tři linie výbavy

Zákazníci si mohou vybírat ze tří doplňkových výbavových linií a M sportovního paketu, z nichž každá má vlastní charakter vnějšímu i vnitřnímu designu vozu. Roztomilým detailem je klíček od zapalování barevně ladící se zvolenou výbavovou linií.

Sport Line: Prohlubuje dynamický charakter BMW řady 3 Gran Turismo kolekcí přitažlivých vnějších doplňků v lesklém černém provedení. Devět černých lišt v chromovaném rámečku propůjčuje přídi mimořádně sportovní vzhled a dopředu skloněné ledvinky masky chladiče BMW jsou díky nim ještě výraznější. K aerodynamickým prvkům přitahují pozornost černé mřížky vstupů vzduchu a rovněž lesklé černé vzduchové průduchy za předními koly. Na přání dodávaná, v závislosti na modelu 18“ nebo 19“ kola z lehké slitiny v designu s dvojitými paprsky přidávají pořádnou porci sportovního ducha, zatímco vnější zpětná zrcátka a ozdobné lišty kolem oken (na přání dodávané rovněž v lesklém černém provedení), střešní sloupky B v barvě vozu a ozdobný pás v zadním nárazníku patří mezi další prvky, které zvyšují atraktivitu vozu. Uvnitř zvyšuje sportovní a exkluzivní půvab kontrast mezi černými a červenými ozdobnými prvky, jež doplňuje ozdobné obložení ve dveřích (také součást linií Luxury Line a Modern Line, jakož i M sportovního paketu). Standardně dodávaná sportovní sedadla jsou nabízena se třemi variantami čalounění ve čtyřech různých barvách.

reklama Isuzu

Luxury Line: Zdrženlivé lesklé chromované doplňky propůjčují exteriéru BMW řady 3 Gran Turismo obzvlášť elegantní a exkluzivní půvab. Jedenáct sofistikovaných lišt v masce chladiče s chromovanými čelními plochami a matnými černými boky, dvě chromované „lopatky“ v otvorech pro přívod vzduchu v předním nárazníku a chromované vzduchové průduchy za předními koly završují velmi elegantní úpravy. S lesklými chromovanými lištami bočních oken kontrastuje černý střešní sloupek B a speciální 18“ nebo 19“ kola z lehké slitiny ve vícepaprskovém designu zdůrazňují výjimečnost linie Luxury Line. Gran Turismo Luxury Line lze zezadu rozpoznat podle elegantní lesklé chromované lišty na zadním nárazníku a chromovaných koncovek výfuku. Také interiér vyniká různými chromovanými prvky, jako jsou například rámečky ovládacích panelů audiosystému a klimatizace. Exkluzivitu výbavy Luxury Line podtrhují lesklé dřevěné obložení, sedadla s osobitým stehováním a výběr dvou materiálů pro čalounění ve čtyřech elegantních klasických barvách.

Modern Line: Střízlivou estetiku výbavy Modern Line definují velmi kvalitní chromované ozdobné prvky pro exteriér, které tento motiv umocňují na masce chladiče v podobě ledvinek BMW s jedenácti příčkami, vzduchových průduchů za předními koly a dvojitých „lopatek“ v otvorech pro přívod vzduchu. Na přání dodávané ozdobné lišty kolem bočních oken z hliníku se saténovou povrchovou úpravou přitahují pozornost k pásu bočních oken a harmonicky ladí s ozdobnými prvky na přídi a zádi. Kola z lehké slitiny v turbínovém designu s průměrem ráfku 18“ nebo 19“ propůjčují vnějšímu designu BMW řady 3 Gran Turismo svěží styl, zatímco světlá přístrojová deska vytváří ve spojení s volantem v tmavém odstínu Oyster velmi osobitou atmosféru v interiéru. Dokladem atraktivní souhry všech materiálů je kožené čalounění nebo kombinace tkaniny a kůže v odstínech Anthracite, Oyster nebo Black, a výběr tří povrchů interiéru s ozdobným obložením v perleťově chromované povrchové úpravě.

M sportovní paket: Na přání nabízený paket M Sport dodává novému BMW řady 3 Gran Turismo dávku adrenalinu, která přesahuje hranice vnějšího a vnitřního designu. Exkluzivní, na přání dodávaný metalický lak karoserie v odstínu modrá Estoril zajišťuje nezaměnitelně sportovní vzhled a nepřekonatelný dojem na silnici společně s lesklými ozdobnými prvky BMW Individual High-Gloss Shadow Line a zcela novým aerodynamickým paketem, včetně řady karosářských komponentů (přední nárazník s velkým otvorem pro přívod vzduchu, zadní nárazník s difuzorem, boční prahy). Tento efekt umocňují 18“ nebo 19“ kola z lehké slitiny v typickém designu M. V interiéru vytvářejí sportovní a zároveň elegantní atmosféru prahové lišty M, kůží obšitý volant M a opěrka M pro levou nohu řidiče. Na řidiče a spolujezdce vpředu čekají sportovní sedadla čalouněná kombinací tkaniny Hexagon Anthracite a Alcantary s kontrastním stehováním v modrém odstínu Royal, nabízená exkluzivně jako součást paketu M sportovního paketu. Mezi technické prvky tohoto paketu patří snížený podvozek M Sport a na přání dodávaná brzdová soustava M Sport se třmeny lakovanými kontrastním modrým odstínem.

Čtěte: TEST BMW 320d

Sportovní prvky výbavy na přání

Podvozek M Sport snížený o 10 mm, který je součástí paketu M Sport, může být zvolen také samostatně. Charakteristika tlumičů, pružin a stabilizátorů je tužší a kola M z lehké slitiny mají průměr ráfku 18“ nebo 19“. Zákazníci si mohou alternativně zvolit rovněž snížený podvozek s adaptivním tlumením elektronicky řízenými tlumiči, které upravují svou charakteristiku v závislosti na stavu vozovky a jízdní situaci. Řidič může také použít volič jízdních režimů Driving Experience Control pro změnu základního nastavení podvozku mezi komfortnější nebo sportovnější charakteristikou podle individuálních preferencí.

Dalším funkčním prvkem jsou brzdy M Sport – hliníkové čtyřpístkové pevné třmeny vpředu a dvoupístkové pevné třmeny vzadu, společně s velkoryse dimenzovanými brzdovými kotouči, kombinují extrémně nízkou hmotnost s velmi krátkými brzdnými dráhami. Nakonec je zde sportovní řízení s variabilním převodem a posilovačem Servotronic. To v závislosti na úhlu natočení volantu mění převod řízení. Při parkování se tak méně „nadřete“ s volantem.

Technické údaje a ceny
verze 320i 328i 335i 318d 320d
palivo benzín benzín benzín nafta nafta
počet válců 4 4 6 4 4
objem motoru (ccm) 1997 1997 2979 1995 1995
výkon (kW) 135 180 225 105 135
točivý moment (Nm) 270 350 400 320 380
akcelerace 0–100 km/h (s) 7,9 6,1 5,7 9,7 8,0
maximální rychlost (km/h) 230 250 250 212 235
kombi. spotřeba paliva (l/100 km) 6,6 6,7 8,1 4,5 4,9
cena vč. DPH 947 500,– 1 057 500,– 1 215 000,– 925 000,– 995 000,–