reklama Suzuki

Kdybychom modelovou řadu A1 přirovnali k hracím skřínkám, tak by každá verze obsahovala baletku točící se na špičce. Skřínka nově příchozí verze Quattro by ukrývala vyskakovacího čerta připraveného vás vylekat!

Model A1 je městský automobil s notnou dávkou stylu, individualizace a výbavy, jak se na prémiovou značku sluší a patří. Do poklidných vod běžné modelové řady však v příštím roce vstoupí nadupaný model Quattro, který chce ovládnout třídu „supermini“. K tomu mu poslouží silný dvoulitrový motor a zejména pohon všech kol, který žádný jiný konkurent v této třídě nemá. Vůz bude k mání až v druhé polovině roku 2012, ale technická data jsme vám schopni nabídnout již dnes.

Čertík pod kapotou

Audi A1 Quattro je poháněno turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcem 2,0 TFSI. Motor produkuje výkon 188 kW (256 k) a točivý moment 350 Nm, který je dostupný mezi 2500 a 4500 ot./min.. Quattro zrychluje z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 245 km/h. Kombinovaná spotřeba by měla být cca 8,6 litrů paliva na 100 km. Převodovka není překvapivě automatická, ale manuální 6stupňová.


Autor: Audi

A1 Quattro v akci

Pohon všech kol quattro v tomto případě využívá systému Haldex s hydraulicky ovládanou lamelovou spojkou. Při normální jízdě systém posílá více síly motoru na přední kola. Při ztrátě adheze je točivý moment během několika milisekund směrován i na zadní nápravu. Je-li kolo na jedné z náprav v prokluzu, zasáhne elektronická uzávěrka diferenciálu (EDL). Stabilizační systém ESP obsahuje sportovní režim a je možné jej zcela deaktivovat!

Přednímu zavěšení typu McPherson sekunduje čtyřprvková zadní náprava. Řízení obsahuje elektrohydraulický posilovač. Turbínová kola z lehkých slitin jsou na obou nápravách shodného rozměru 8,0 J x 18 s pneumatikami 225/35. Ventilované kotouče předních brzd mají průměr 312 mm.

Rychlé už na pohled

Maska chladiče a sloupky střechy nejsou chromované resp. stříbrné jako u běžné verze A1, nýbrž černé. Černě lakovaný je i prostor mezi zadními světly. Přední nárazník přišel o mlhovky, místo nich jsou velké otvory pro přívod vzduchu k brzdám. Linky uvnitř předních světlometů jsou červeně lakované, A1 díky tomu vypadá hodně agresivně. Boční prahy jsou mnohem výraznější stejně jako zadní nárazník s difuzorem a dvojicí koncovek výfuku, po jedné na každé straně. Třetí – kufrové dveře nesou velký spoiler, který vedle estetické stránky plní svoji funkci. Lakování karoserie bude pouze v jednom odstínu – Glacier White.

reklama Isuzu

Autor: Audi

A1 Quattro vs. A1

Jemná kůže, červená nit

Sportovní sedadla vpředu mají integrované opěrky hlavy. Černou kůži Nappa oživují kontrastní červené švy. Opěrka levé nohy a pedály jsou vyrobeny z kartáčované nerezové oceli. Řadicí páka je z hliníku stejně jako další ovládací a dekorační prvky. Multifunkční sportovní volant se zploštělou spodní částí je rovněž potažen kůží s kontrastním červeným prošíváním. Po nasednutí za volant vás upoutá červený otáčkoměr, ostatní ukazatele mají černý podklad s bílými číslicemi.


Autor: Audi

interiér

Výbava zahrnuje xenonové světlomety, asistent dálkových světel, adaptivní brzdová světla, LED vnitřní osvětlení, dešťový senzor, automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka, zadní parkovací asistent, automatickou klimatizaci, alarm a tempomat. Infotainment obsahuje CD měnič, rádio s digitálním tunerem, Audi music interface a MMI navigaci. Zvukový systém Bose s 14 reproduktory dává výkon 465 wattů. Připojení telefonu skrze Bluetooth a internet včetně aplikace Google Earth si užijete i na palubě malé A1.

Potřebujete vědět

-A1 Quattro bude k mání v druhé polovině roku 2012
-vyrobí se limitovaná edice 333 kusů
-pohon všech kol a vypínatelná stabilizace
-výkon 188 kW (256 k)
-manuální převodovka
-jeden odstín laku – Glacier White

– cenu zatím Audi nezveřejnilo

technické údaje
počet válců 4
objem motoru (ccm) 1984
výkon (kW) 188
točivý moment (Nm) 350
akcelerace 0–100 km/h (s) 5,7
maximální rychlost (km/h) 245
kombi. spotřeba (l/100 km) 8,6