Audi S4 – rodinný sporťák s V6 TFSI o výkonu 260 kW

S premiérou nové generace A4 přichází zároveň sportovní model Audi S4. Audi se při použití nového balení a nových součástek drželo tradičního receptu – pohonu všech kol quattro, decentního designu a nejnovější techniky v oblastech motoru, podvozku a informačních systémů.

Audi S4 V6 3.0 TFSI

Srdcem nových modelů S je nově vyvinutý motor V6 s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem. Jednotka 3.0 TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a maximální točivý moment 500 Nm poskytuje v širokém rozsahu otáček od 1300 do 4500 min-1. Tento motor překonává svého předchůdce jak výkonem a točivým momentem, tak i výrazně nižší spotřebou paliva a hmotností. Nová je i 8stupňová převodovka Tiptronic.

Audi S4 zrychlí z 0–100 km/h za 4,7 sekundy a elektronický omezovač maximální rychlosti zasáhne při 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 7,4 l/100 km.

Quattro

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Hnací síla motoru je přenášena na vozovku trvalým pohonem všech kol quattro. Samosvorný mezinápravový diferenciál přenáší při normální jízdě 60 % hnací síly na zadní nápravu a 40 % na přední nápravu. V závislosti na provozní situaci rozděluje až 70 % točivého momentu na přední nápravu, nebo až 85 % na zadní nápravu. Systém pohonu všech kol quattro je doplněn inteligentní softwarovou funkcí selektivního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Chování vozidla je díky tomu ještě preciznější, stabilnější a agilnější. Na přání se dodává sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.

Podvozek

Pětiprvková zavěšení předních a zadních kol zpracovávají podélné a příčné síly nezávisle na sobě a zajišťují tak optimální ovladatelnost ve všech jízdních situacích. Obě nápravy, stejně jako řízení s elektromechanickým posilovačem, se vyznačují velmi lehkou konstrukcí. Na přání se dodává dynamické řízení, které pracuje s variabilním převodem v závislosti na rychlosti jízdy.

Sériově dodávaný sportovní podvozek S má o 23 milimetrů nižší světlou výšku než základní model. To samé platí pro podvozek s adaptivními tlumiči, který se dodává na přání. Tzv. tlumiče CDC (Continuous Damping Control) jsou společně s motorem, řízením, převodovkou Tiptronic a sportovním diferenciálem integrovány do sériového systému řízení jízdní dynamiky Audi Drive Select. Řidič si tak může nastavit charakteristiku podvozku v několika režimech.

Sériově dodávaná 18“ kola jsou vybavena pneumatikami rozměru 245/40. Připlácí se za 19“ kola.

Karoserie

V konstrukci karoserie jsou inteligentně kombinovány různé materiály. Díky tomu se karoserie vyznačuje mimořádnou torzní tuhostí, bezpečností a nízkou hmotností, kterou se může pochlubit i kompletní vůz. Provozní hmotnost modelu S4 s pohonem všech kol quattro činí 1630 kilogramů, u verze Avant to je 1675 kilogramů. Audi S4 Avant nabízí zavazadlový prostor o objemu 505 až 1510 litrů, v závislosti na poloze opěradel zadních sedadel. S4 sedan má zavazadlový prostor o objemu 480 litrů.

Interiér

Mezi technické inovace v interiéru patří Audi Virtual Cockpit, dodávaný na přání. Zcela digitální panel sdružených přístrojů poskytuje na 12,3“ displeji s vysokým rozlišením veškeré důležité informace v detailním grafickém zobrazení. Řidič má na výběr tři různé režimy zobrazení – jedním z nich je exkluzivní sportovní režim s otáčkoměrem uprostřed.

Druhou velkou novinkou v modelech S4 je ovládací systém MMI, jehož ovládací logika odpovídá aktuálním chytrým telefonům včetně inteligentního textového vyhledávání.

Na trhu v r. 2016

Prodej obou nových modelů Audi S4 bude zahájen v roce 2016.

Video Audi S4

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.