Audi S4 – rodinný sporťák s V6 TFSI o výkonu 260 kW

S premiérou nové generace A4 přichází zároveň sportovní model Audi S4. Audi se při použití nového balení a nových součástek drželo tradičního receptu – pohonu všech kol quattro, decentního designu a nejnovější techniky v oblastech motoru, podvozku a informačních systémů.

Audi S4 V6 3.0 TFSI

Srdcem nových modelů S je nově vyvinutý motor V6 s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem. Jednotka 3.0 TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a maximální točivý moment 500 Nm poskytuje v širokém rozsahu otáček od 1300 do 4500 min-1. Tento motor překonává svého předchůdce jak výkonem a točivým momentem, tak i výrazně nižší spotřebou paliva a hmotností. Nová je i 8stupňová převodovka Tiptronic.

Audi S4 zrychlí z 0–100 km/h za 4,7 sekundy a elektronický omezovač maximální rychlosti zasáhne při 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 7,4 l/100 km.

Quattro

2000 Kč leží na zemi

Získejte 2000 Kč třeba na benzín jen za to, že si otevřete účet u mBank. Žádné losování, odměnu dostane každý! Je to vyzkoušené. Chci 2000 Kč za nic.

Hnací síla motoru je přenášena na vozovku trvalým pohonem všech kol quattro. Samosvorný mezinápravový diferenciál přenáší při normální jízdě 60 % hnací síly na zadní nápravu a 40 % na přední nápravu. V závislosti na provozní situaci rozděluje až 70 % točivého momentu na přední nápravu, nebo až 85 % na zadní nápravu. Systém pohonu všech kol quattro je doplněn inteligentní softwarovou funkcí selektivního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Chování vozidla je díky tomu ještě preciznější, stabilnější a agilnější. Na přání se dodává sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.

Podvozek

Pětiprvková zavěšení předních a zadních kol zpracovávají podélné a příčné síly nezávisle na sobě a zajišťují tak optimální ovladatelnost ve všech jízdních situacích. Obě nápravy, stejně jako řízení s elektromechanickým posilovačem, se vyznačují velmi lehkou konstrukcí. Na přání se dodává dynamické řízení, které pracuje s variabilním převodem v závislosti na rychlosti jízdy.

Sériově dodávaný sportovní podvozek S má o 23 milimetrů nižší světlou výšku než základní model. To samé platí pro podvozek s adaptivními tlumiči, který se dodává na přání. Tzv. tlumiče CDC (Continuous Damping Control) jsou společně s motorem, řízením, převodovkou Tiptronic a sportovním diferenciálem integrovány do sériového systému řízení jízdní dynamiky Audi Drive Select. Řidič si tak může nastavit charakteristiku podvozku v několika režimech.

Sériově dodávaná 18“ kola jsou vybavena pneumatikami rozměru 245/40. Připlácí se za 19“ kola.

Karoserie

V konstrukci karoserie jsou inteligentně kombinovány různé materiály. Díky tomu se karoserie vyznačuje mimořádnou torzní tuhostí, bezpečností a nízkou hmotností, kterou se může pochlubit i kompletní vůz. Provozní hmotnost modelu S4 s pohonem všech kol quattro činí 1630 kilogramů, u verze Avant to je 1675 kilogramů. Audi S4 Avant nabízí zavazadlový prostor o objemu 505 až 1510 litrů, v závislosti na poloze opěradel zadních sedadel. S4 sedan má zavazadlový prostor o objemu 480 litrů.

Interiér

Mezi technické inovace v interiéru patří Audi Virtual Cockpit, dodávaný na přání. Zcela digitální panel sdružených přístrojů poskytuje na 12,3“ displeji s vysokým rozlišením veškeré důležité informace v detailním grafickém zobrazení. Řidič má na výběr tři různé režimy zobrazení – jedním z nich je exkluzivní sportovní režim s otáčkoměrem uprostřed.

Druhou velkou novinkou v modelech S4 je ovládací systém MMI, jehož ovládací logika odpovídá aktuálním chytrým telefonům včetně inteligentního textového vyhledávání.

Na trhu v r. 2016

Prodej obou nových modelů Audi S4 bude zahájen v roce 2016.

Video Audi S4

Podobné články:

Napsat komentář