Audi A6 allroad quattro – cestou necestou

Úspěšný model A6 allroad přijíždí z Ingolstadtu ve své třetí generační proměně. Stejně jako dříve nabídne komfort A6, prostor A6 Avant a více jistoty na nezpevněných cestách. Nejnovější bojové vozidlo od Audi láká na 7 a 8stupňové převodovky, čtveřici motorů, pohon Quattro a cenu od 1 429 200 korun.

Robustní zvenku

Nové Audi A6 allroad quattro vychází z modelu A6 Avant, avšak v mnoha detailech se odlišuje – nenalakovanými spodky nárazníků a nástavci blatníků, dále pak jinou maskou chladiče a prahovými lištami. Tento recept na „robustnost“ a ochranu karoserie byl vlastní i předchozím allroadům. Novinka dle poslední módy nabídne v základní výbavě xenonové světlomety s LED technologií pro denní svícení. Full LED světlomety najdete v seznamu příplatkové výbavy. Allroady jezdí v sérii na 18“ kolech, připlácet lze za 19“ a 20“ ráfky, ale to bychom vám nedoporučovali.

Útulný uvnitř

Nejen karoserie, ale i interiér allroadů má své odlišnosti, zde jsou to specifické ozdobné lišty, barvy a potahové materiály. Asi vás nepřekvapí výčet luxusní výbavy, namátkou jmenujme head-up displej, sedadla s odvětráváním a masážní funkcí, informační systém MMI Navigation plus či audio Bang & Olufsen Advanced Sound System. Novinkou jsou internetové služby nabízené pod hlavičkou Audi Connect.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Praktickou stránku vozu reprezentuje zavazadlový prostor o objemu 565 až 1680 litrů a systém pro zajištění přepravovaných předmětů. Doporučit lze na přání dodávané kufrové dveře s automatickým otvíráním ovládaným senzory společně s elektricky ovládanou krycí roletou.

Technika

A6 allroad quattro pohánějí čtyři šestiválcové motory, jeden benzínový TFSI a tři naftové TDI. V závislosti na motoru je hnací síla přenášena prostřednictvím 7stupňové automatické převodovky S-tronic, resp. 8stupňové převodovky Tiptronic a trvalého pohonu všech kol Quattro, který spolupracuje se systémem individuálního rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Quattro lze na přání rozšířit u všech motorů o sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. Allroad je pro jízdu v terénu vybaven ukazatelem náklonu a asistentem pro sjíždění prudkých svahů.

Technické údaje
verze 3,0 TFSI 3,0 TDI 3,0 TDI 3,0 TDI
palivo benzín nafta nafta nafta
počet válců 6 6 6 6
objem motoru (ccm) 2995 2967 2967 2967
výkon (kW) 228 150 180 230
točivý moment (Nm) 440 450 580 650
akcelerace 0–100 km/h (s) 5,9 7,5 6,6 5,6
maximální rychlost (km/h) 250 223 236 250
převodovka 7A 7A 7A 8A
kombi. spotřeba (l/100 km) 8,9 6,1 6,3 6,7
cena vč. DPH (Kč) 1 503 100,– 1 429 200,– 1 491 600,– 1 597 600,–

V sériové výbavě nalezete Audi drive select – systém řízení jízdní dynamiky včetně režimu „efficiency“ a adaptivní vzduchové odpružení. Vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči mění podle potřeby světlou výšku karoserie. Řízení má elektromechanický posilovač, později bude Audi na přání dodávat dynamické řízení s variabilním převodem. A6 allroad quattro vstoupilo na český trh v červnu letošního roku.

Jak si vede v terénu?

Podobné články:

1 komentář u „Audi A6 allroad quattro – cestou necestou“

  1. Další detaily jako např. LED světla a funkci adaptivních tlumičů uvidíte na videu, které jsme umístili na náš facebook. Sledujte.

    Odpovědět

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.