Audi RS3 Sportback 2015 – stále s brumlajícím pětiválcem

Audi příští rok uvede na trh novou generaci modelu RS3 Sportback. Novinka bude mít pod kapotou přeplňovaný pětiválec, stejně jako v nedávné minulosti, avšak s větším výkonem. Motoru sekundují pohon všech kol a sedmistupňový S tronic. Jak je na tom konkurenční Mercedes A45 AMG?

Pět dveří, pět válců, turbo, quattro a 7stupňový S tronic. To už tady bylo v roce 2012 u předešlé RS3 Sportback. Novinka, kterou uvidíte příští rok v Ženevě, má stejné, byť vylepšené, komponenty a nový kabátek postavený na platformě MQB. Pokud vás zajímá pokrok, pak vás může hřát představa, že uváděná kombinovaná spotřeba klesla z 9,1 l/100 km na 8,1 l/100 km.

Přeplňovaný pětiválec 2,5 TFSI (2480 ccm) si výkonově i silově polepšil z 250 kW (340 k) na 270 kW (367 k) a z 450 Nm na 465 Nm. Turbodmychadlo fouká až 1,3 bar (dříve 1,2 bar). Nová RS3 Sportback je také lehčí, nyní s pohotovostní hmotností 1520 kg (dříve 1570 kg). Záleží také na výbavě, na seznamu příplatků jsou mimo jiné keramické brzdy a ještě sportovnější sedadla, takže nějaké ty kilogramy lze uspořit. Za magneto-reologické tlumiče se bohužel rovněž bude připlácet.

Samozřejmostí u modelů RS je pohon všech kol. Systém v RS3 Sportback umí pochopitelně vektorovat točivý moment, aby hřmotná síla motoru směřovala vždy na ta správná kola. Na zadní nápravu může jít 50 až 100% točivého momentu, bude-li to vyžadovat situace. O zastavení vozu je rovněž postaráno. Na přední nápravě jsou 8pístkové třmeny zakusující se do kotoučů o průměrů 370 mm, vzadu jsou pak 310 mm brzdové kotouče. Kola mají průměr opět 19“ s tím, že vpředu jsou širší pneumatiky (255/35 R19) než vzadu (235/35 R19), což je určitá anomálie se kterou jsme se setkali již u předešlé generace. Důvodem této konfigurace je lepší trakce předních kol a větší přenos točivého momentu na přední kola za ideálních podmínek.

Technické údaje
výrobce Audi Mercedes-Benz
model RS3 Sportback (2015) A 45 AMG
náhon 4×4 4×4
převodovka 7A 7A
motor pětiválec 2,5 l turbo čtyřválec 2,0 l turbo
výkon (kW) 270 265
točivý moment (Nm) 465 450
akcelerace 0–100 km/h (s) 4,3 4,6
maximální rychlost (km/h) 250 250
pohotovostní hmotnost (kg) 1520 1555

Zvukový záznam pětiválce v předešlé generaci

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.