Říká se, že příbuzné si člověk nevybírá, V70ku si ale vybrat můžete. Jak bude sloužit rodině velké kombi od Volva?
Myslíte, že mají sportovní modely těžký život? Nikdo si je nekupuje proto, aby s nimi jezdil pomalu. A jaký život mají rodinné vozy? Ještě těžší! Pojďme si ukázat, jak by mohl vypadat týden života s Volvem V70.
Contents
Pondělí
Hlavu rodiny čeká služební cesta do zahraničí, takže navigační systém RTI v hodnotě 51.000,– přijde vhod (ve výbavě SUMMUM je už ve standardu). Příjemná by byla i sada pro řidiče obsahující adaptivní tempomat, systém varování před kolizí, systém sledování bdělosti řidiče (23 700,–), výstraha pro opuštění jízdního pruhu a systém pro eliminaci mrtvého úhlu ve zpětných zrcátkách (17 000,–). S touto výbavou by tatínek mohl dojet tam i zpět v pořádku. Auto musí hrát roli příjemného a zároveň bezpečného společníka na dlouhých cestách. K tomu mu dopomáhají čelní airbagy s dvoustupňovým plněním a nafukovací clona chránící posádku na předních i zadních sedadlech při bočním nárazu.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.V70
Úterý
Na úterní večer mají tatínek s maminkou naplánovaný koncert vážné hudby. Možná, že i cestou domů si budou chtít poslechnout nějaké to CD. K tomu, aby si jej skutečně vychutnali, budou potřebovat High Performance Multimedia systém zahrnující rádio, CD, MP3, DVD přehrávač, zesilovač, 8 reproduktorů, display s úhlopříčkou 7 palců, AUX vstup, USB konektor a rozhraní Bluetooth. Pro výbavu KINETIC je systém vyjde na 29 300,–, pro MOMENTUM a SUMMUM pouhých 14 000,–. Na tomto příkladu vidíme, že nestačí, aby byl rodinný vůz pouze vozem velkým, musí být i vozem reprezentativním.
Středa
Ranní cestu do práce nepříjemně protáhne dopravní zácpa. Popojíždění v koloně určitě zpříjemní automatická převodovka. Naopak při odpoledním „přeletu“ mezi kanceláří a domovem by řidič uvítal převodovku Powershift. To je dvouspojková skříň umožňující jak automatické, tak manuální řazení. Podle Volva je vůz vybavený touto převodovkou o 8 % úspornější než s klasickým automatem. Powershift je však spojen pouze s benzínovými motory T4 a T5. U šestiválcových verzí T6 a 3,2 nelze volit jinak než šestistupňový automat. V případě dieselů D3 a D5 lze volit mezi šestistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Čtvrtek
Pro tento den si půjčuje vůz maminka. Ta ocení systém ISOFIX (ve standardní výbavě všech verzí), když na zadních sedadlech bude mít dítě v dětské sedačce. Protože ženy o sebe rády dbají a některé z nich i za volantem v průběhu jízdy, bude mít systém City Safety plné „ruce“ práce. Ten do rychlosti 30 km/h laserem monitoruje jedoucí vůz před námi ve vzdálenosti 6–8 metrů. Pokud systém vyhodnotí, že řidič nereaguje, tak auto samo zabrzdí. Tím zmírní či odvrátí srážku v případě, že vozidlo před námi zpomalí nebo zastaví.
Pátek
Při pátečním odpoledni se náš kombík podívá na golf, kde se to na klubovém parkovišti prémiovými značkami jen hemží. Hodně parády by V70 nadělala s paketem R-Design, který rodinnému kombi dodá ten správný sportovní švih. Paket obsahuje hliníková kola, masku chladiče, kryty zpětných zrcátek a decentní spoilery. Uvnitř pak pedály, volant, řadicí páku a koberečky s logy „R“. Cestu na golf by mohl zpříjemnit nebo naopak znepříjemnit sportovní podvozek, podle toho, po jaké silnici hodlá tatínek jet. Pro vyznavače elegantního stylu či plavidel je připravena edice VOLVO OCEAN RACE. Ta, stejně jako R-Design má shodnou standardní výbavu s výbavou KINETIC.
Sobota
Brzy ráno nejstarší syn nakládá auto bagáží na víkend včetně horského kola. Protože ho čeká cesta necesta k chatě v lese, bude jistě rád za pohon všech kol a dynamickou stabilizaci včetně kontroly trakce. DSTC je v základní výbavě všech verzí, systém pohonu všech kol je vyhrazen pro motorizace D5, T6 a 3,2. Protože rodina v zimě vymění kola za lyže a snowboardy, budou cesty na hory se „čtyřkolkou“ mnohem bezstarostnější. Domů se mládenec rozhodně loudat nebude, obzvlášť bude-li mít pod kapotou přeplňovaný šestiválec. Naopak s naftovou D5kou se jeho styl jízdy až tak nepodepíše na obsahu peněženky u čerpací stanice.
Raději silný motor a pohon všech kol
Na modelovém týdnu naší imaginární rodiny jasně vidíme, že nároky na rodinný vůz jsou velké, a proto není jednoduché vybrat „jeden“ takový vůz. Model V70 je velké kombi, a proto doporučujeme jej vybavit dostatečně silným motorem, ať už benzínovým či naftovým. Slabší motorizace se v případě plně naloženého vozu budou jen trápit, což se negativně podepíše na jejich spotřebě. Plánujete-li za autem tahat další zátěž v podobě karavanu, člunu, koní atd., pak určitě přemýšlejte o silných motorech a pohonu 4×4, který bychom doporučili tak jako tak. Volbu příplatkové výbavy už necháme na vás, ale pamatujte, že je lepší, když něco přebývá, než když chybí.
Tip TopDrive
Volvo V70 D5 AWD Momentum
verze | DRIVe | D3 | D5 | D5 AWD |
---|---|---|---|---|
výkon (kW) | 84 | 120 | 158 | 158 |
toč. moment (Nm) | 270 | 400 | 420 | 440 |
kombin. spotřeba (l/100 km) | 4,5 | 5,2/6 | 5,1 | 6,6 |
převodovka | 6M | 6M/6A | 6M/6A | 6A |
cena (Kč) | 920 000,– | 1 020 000,– | 1 110 000,– | 1 230 300,– |
verze | T4 | T5 | T6 AWD | 3,2 | 3,2 AWD |
---|---|---|---|---|---|
výkon (kW) | 132 | 177 | 224 | 179 | 179 |
toč. moment (Nm) | 240 | 320 | 440 | 320 | 320 |
kombin. spotřeba (l/100 km) | 6,8/7,5 | 8,1/8,4 | 10,2 | 9,2 | 9,7 |
převodovka | 6M/6P | 6M/6P | 6A | 6A | 6A |
cena (Kč) | 950 000,– | 1 005 000,– | 1 270 000,– | 1 025 000,– | 1 080 500,– |
Poznámky: AWD – pohon 4×4, M – manuální převodovka, A – automatická převodovka, P– převodovka Powershift
Ceny jsou včetně 20% DPH
Přehled výbav (vzestupně)
Standard, Kinetic, Momentum, Summum
Doplňková výbava
R-Design, Volvo Ocean Race
Debilum, co vyhodi mega za auto se lze pouze smat 🙂
Ale tak když má někdo zbytečných deset mega (což rozhodně není můj případ), tak mu mego za auto třeba nepřijde moc.