Říká se, že příbuzné si člověk nevybírá, V70ku si ale vybrat můžete. Jak bude sloužit rodině velké kombi od Volva?

Myslíte, že mají sportovní modely těžký život? Nikdo si je nekupuje proto, aby s nimi jezdil pomalu. A jaký život mají rodinné vozy? Ještě těžší! Pojďme si ukázat, jak by mohl vypadat týden života s Volvem V70.

Pondělí

Hlavu rodiny čeká služební cesta do zahraničí, takže navigační systém RTI v hodnotě 51.000,– přijde vhod (ve výbavě SUMMUM je už ve standardu). Příjemná by byla i sada pro řidiče obsahující adaptivní tempomat, systém varování před kolizí, systém sledování bdělosti řidiče (23 700,–), výstraha pro opuštění jízdního pruhu a systém pro eliminaci mrtvého úhlu ve zpětných zrcátkách (17 000,–). S touto výbavou by tatínek mohl dojet tam i zpět v pořádku. Auto musí hrát roli příjemného a zároveň bezpečného společníka na dlouhých cestách. K tomu mu dopomáhají čelní airbagy s dvoustupňovým plněním a nafukovací clona chránící posádku na předních i zadních sedadlech při bočním nárazu.


Autor: www.media.vol­vocars.com

V70

Úterý

Na úterní večer mají tatínek s maminkou naplánovaný koncert vážné hudby. Možná, že i cestou domů si budou chtít poslechnout nějaké to CD. K tomu, aby si jej skutečně vychutnali, budou potřebovat High Performance Multimedia systém zahrnující rádio, CD, MP3, DVD přehrávač, zesilovač, 8 reproduktorů, display s úhlopříčkou 7 palců, AUX vstup, USB konektor a rozhraní Bluetooth. Pro výbavu KINETIC je systém vyjde na 29 300,–, pro MOMENTUM a SUMMUM pouhých 14 000,–. Na tomto příkladu vidíme, že nestačí, aby byl rodinný vůz pouze vozem velkým, musí být i vozem reprezentativním.


Autor: www.media.vol­vocars.com

V70

Středa

Ranní cestu do práce nepříjemně protáhne dopravní zácpa. Popojíždění v koloně určitě zpříjemní automatická převodovka. Naopak při odpoledním „přeletu“ mezi kanceláří a domovem by řidič uvítal převodovku Powershift. To je dvouspojková skříň umožňující jak automatické, tak manuální řazení. Podle Volva je vůz vybavený touto převodovkou o 8 % úspornější než s klasickým automatem. Powershift je však spojen pouze s benzínovými motory T4 a T5. U šestiválcových verzí T6 a 3,2 nelze volit jinak než šestistupňový automat. V případě dieselů D3 a D5 lze volit mezi šestistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou.


Autor: www.media.vol­vocars.com

V70

Čtvrtek

Pro tento den si půjčuje vůz maminka. Ta ocení systém ISOFIX (ve standardní výbavě všech verzí), když na zadních sedadlech bude mít dítě v dětské sedačce. Protože ženy o sebe rády dbají a některé z nich i za volantem v průběhu jízdy, bude mít systém City Safety plné „ruce“ práce. Ten do rychlosti 30 km/h laserem monitoruje jedoucí vůz před námi ve vzdálenosti 6–8 metrů. Pokud systém vyhodnotí, že řidič nereaguje, tak auto samo zabrzdí. Tím zmírní či odvrátí srážku v případě, že vozidlo před námi zpomalí nebo zastaví.

Pátek

Při pátečním odpoledni se náš kombík podívá na golf, kde se to na klubovém parkovišti prémiovými značkami jen hemží. Hodně parády by V70 nadělala s paketem R-Design, který rodinnému kombi dodá ten správný sportovní švih. Paket obsahuje hliníková kola, masku chladiče, kryty zpětných zrcátek a decentní spoilery. Uvnitř pak pedály, volant, řadicí páku a koberečky s logy „R“. Cestu na golf by mohl zpříjemnit nebo naopak znepříjemnit sportovní podvozek, podle toho, po jaké silnici hodlá tatínek jet. Pro vyznavače elegantního stylu či plavidel je připravena edice VOLVO OCEAN RACE. Ta, stejně jako R-Design má shodnou standardní výbavu s výbavou KINETIC.


Autor: www.media.vol­vocars.com

V70 R-Design

Sobota

Brzy ráno nejstarší syn nakládá auto bagáží na víkend včetně horského kola. Protože ho čeká cesta necesta k chatě v lese, bude jistě rád za pohon všech kol a dynamickou stabilizaci včetně kontroly trakce. DSTC je v základní výbavě všech verzí, systém pohonu všech kol je vyhrazen pro motorizace D5, T6 a 3,2. Protože rodina v zimě vymění kola za lyže a snowboardy, budou cesty na hory se „čtyřkolkou“ mnohem bezstarostnější. Domů se mládenec rozhodně loudat nebude, obzvlášť bude-li mít pod kapotou přeplňovaný šestiválec. Naopak s naftovou D5kou se jeho styl jízdy až tak nepodepíše na obsahu peněženky u čerpací stanice.


Autor: www.media.vol­vocars.com

V70 D5

Raději silný motor a pohon všech kol

Na modelovém týdnu naší imaginární rodiny jasně vidíme, že nároky na rodinný vůz jsou velké, a proto není jednoduché vybrat „jeden“ takový vůz. Model V70 je velké kombi, a proto doporučujeme jej vybavit dostatečně silným motorem, ať už benzínovým či naftovým. Slabší motorizace se v případě plně naloženého vozu budou jen trápit, což se negativně podepíše na jejich spotřebě. Plánujete-li za autem tahat další zátěž v podobě karavanu, člunu, koní atd., pak určitě přemýšlejte o silných motorech a pohonu 4×4, který bychom doporučili tak jako tak. Volbu příplatkové výbavy už necháme na vás, ale pamatujte, že je lepší, když něco přebývá, než když chybí.

Tip TopDrive

Volvo V70 D5 AWD Momentum

Naftové motory
verze DRIVe D3 D5 D5 AWD
výkon (kW) 84 120 158 158
toč. moment (Nm) 270 400 420 440
kombin. spotřeba (l/100 km) 4,5 5,2/6 5,1 6,6
převodovka 6M 6M/6A 6M/6A 6A
cena (Kč) 920 000,– 1 020 000,– 1 110 000,– 1 230 300,–
Benzínové motory
verze T4 T5 T6 AWD 3,2 3,2 AWD
výkon (kW) 132 177 224 179 179
toč. moment (Nm) 240 320 440 320 320
kombin. spotřeba (l/100 km) 6,8/7,5 8,1/8,4 10,2 9,2 9,7
převodovka 6M/6P 6M/6P 6A 6A 6A
cena (Kč) 950 000,– 1 005 000,– 1 270 000,– 1 025 000,– 1 080 500,–

Poznámky: AWD – pohon 4×4, M – manuální převodovka, A – automatická převodovka, P– převodovka Powershift

Ceny jsou včetně 20% DPH

Přehled výbav (vzestupně)

Standard, Kinetic, Momentum, Summum

Doplňková výbava

R-Design, Volvo Ocean Race