Volvo V40 – kombík nebo hatchback?

Volvo do Ženevy přiveze nové V40. Na první pohled uvidíte skandinávský luxus v pěkném balení a teprve pak si uvědomíte, že koukáte na rodinný vůz. V otázce bezpečnosti udělalo Volvo další krok – airbag pro chodce.

Zcela nové Volvo V40 je připraveno předstihnout konkurenci ve třídě prémiových vozů střední třídy. Pomoci tomu mají dynamické rysy a výbava z větších modelů zabalené v elegantním a kompaktním balení. Rozměry jsou dokonce tak kompaktní, že je trochu složité rozlišit, jestli je V40 kombi (čemuž odpovídá označení „V“) nebo hatchback. Design hodnotíme jako velmi zdařilý. Auto bez pochyb vypadá moderně a svěže. Řadu křivek objevíte až na druhý či třetí pohled. Mluvíme o prolisech na kapotě a v horní části zadních dveří, viz foto. Rovněž spoiler na víku kufru nezapře svůj podíl na dynamickém vzhledu vozu. Prosklenou střechu vyřešili designéři Volva také po svém. Pryč s nudným skleněným obdélníkem.

Kam se poděla Ikea?

Pohled do interiéru prozradí, že Volvo na V40 nechalo pracovat automobilové designéry. U současné generace S40/V50 bychom to tipovali na designéry Ikey. To není kritika, naopak, švédský styl má něco do sebe. Novinka je opět o několik kroků dál.


Autor: Volvo

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

srovnání současné a nové generace

Před řidičem je sdružený ukazatel otáčkoměru a tachometru, středu palubní desky dominuje displej zobrazující ostatní ovladače a funkce vozidla. Ladnost exteriérových křivek se přenesla dovnitř, konkrétně na boční panely dveří, kde hliníkové lišty přechází v kliky. Hezké.

Geny od F…

Podvozek je navržen tak, aby nabídl agilní, propojené zážitky, které vytváří skutečné potěšení z jízdy. Takhle to říká marketingové oddělení Volva. My říkáme, že V40 sdílí platformu s novým Fordem Focus. Věříme, že jízdní vlastnosti budou na velmi dobré úrovni, ale s výroky jako „potěšení z jízdy“ bychom šetřili. Motorizace budou zahrnovat jak zážehové, tak vznětové jednotky T3, T4, T5 a D2, D3 a D4. Všechny modely mají start/stop systém a rekuperaci brzdné energie bez ohledu na typ převodovky.

Airbag pro řidiče i chodce

Volvo je synonymem pro bezpečné automobily. Že je to ohraná písnička? Možná, ale stále se zakládá na pravdě. Máme zde systém City Safety zabraňující srážkám do rychlosti 50 km/h, systém rozpoznávání chodců s funkcí plně automatického brzdění.


Autor: Volvo

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

V40

A když už dojde na nejhorší, tak airbag pro chodce, který se nafoukne zpoza čelního okna. Asistent jízdních pruhů, parkovací Park Assist Pilot a armáda vnitřních airbagů dotváří celý balík bezpečnostních prvků. Volvo V40 bude usilovat o 5 hvězdiček v testu Euro NCAP.

Kde, kdy a za kolik

Nové V40 si odbude premiéru na ženevském autosalonu v březnu. Následná výroba v belgickém Gentu se rozběhne v květnu. Volvo očekává prodej 90 000 kusů za rok. Z toho 85 % bude určeno evropským zákazníkům. Ceník není zatím k dispozici, ale současný sedan S40 začíná na 536 000 Kč.

Podobné články:

Napsat komentář