Lamborghini k vývoji Aventadoru přistupovalo tak, aby vůz s přehledem ovládl kategorii supersportů. Pojďme tedy poodhalit, co se skrývá pod jeho klínovým kabátem.

Automobilka Lamborghini uvádí, že model Aventador LP 700–4 je postaven od základu z nových dílů. Koncepce automobilu s motorem V12 umístěným uprostřed a pohonem všech kol zůstala. Motor je zcela nový a ve srovnání s motorem z Murciélaga váží o 18 kilogramů méně. Zdvihový objem je 6,5 litru, výkon 515 kW (700 koní) v 8250 ot./min, točivý moment 692 Nm. Samozřejmostí je proměnné časování sacích i výfukových ventilů, přímé vstřikování a mazání se suchou skříní.


Autor: http://autocar­pictures.com

Aventador LP 700–4

O přenos výkonu se stará patentovaná robotizovaná manuální převodovka ISR, která umožňuje jak manuální, tak automatické řazení. Jedná se o 7mi stupňovou skříň s jednou spojkou schopnou řadit rychlostí 50 milisekund! Módy převodovky jsou tři – Strada, Sport a závodní Corsa. Právě díky převodovce je Aventador schopen neuvěřitelně rychlé akcelerace z 0–100 km/h za 2,9 sekundy. Sprint na ¼ míle (402 metrů) zvládne vůz za 10,5 sekundy. Maximální rychlost činí 350 km/h, čímž se Aventador stane nejrychlejším sériově vyráběným modelem značky, nicméně více než rychlost byla pro vývojové oddělení důležitá ovladatelnost a chování vozu. 


Autor: http://autocar­pictures.com

Aventador LP 700–4

Základem je kompozitový monokok, který je lehčí a přesto mnohonásobně pevnější než ten v Murciélagu. Váha vozu činí 1575 kilogramů. Na vývoji materiálů spolupracuje Lamborghini se společností Boeing. Tlumiče dodává věhlasná firma Öhlins, pohon všech kol zajišťuje systém Haldex, který v optimálních podmínkách distribuuje výkon v poměru 30/70 mezi přední a zadní nápravu. Brzdy jsou standardně keramické s průměrem kotoučů 400 mm vpředu a 380 mm vzadu, třmeny brzd jsou šesti- a čtyřpístkové.


Autor: http://autocar­pictures.com

Aventador LP 700–4

Uvnitř vozu dominuje palubní deska s barevným TFT displayem, kde si řidič může volit, jestli chce na centrálním ukazateli sledovat rychloměr nebo otáčkoměr. Nastavovat lze mapování motoru, převodovky, diferenciálu a stabilizačního systému. Na pravdu, zda bude Aventador skutečně o dva kroky dál před konkurencí, si budeme muset počkat, nejlépe s cca 7,5 miliony korun v kapse.


Autor: http://autocar­pictures.com

Aventador LP 700–4