reklama Suzuki

Lamborghini konečně odhalilo očekávaný model Aventador LP700–4 Roadster. Bez debaty je to jedno z nejvíce přitažlivých otevřených aut současnosti, nejen ze stáje Lamborghini. Pojďme si jej přiblížit.

Aventador Roadster pokračuje v tradici dvanáctiválcových otevřených Lamborghini a nutno říci, že mnohem lépe a vyzráleji než jeho předchůdci s „nahoře bez“. Ti byli spíše takovým oživením pro majetné sběratele exkluzivních vozů. Aventador vstupuje na trh v plné polní. Předchozí Murciélago Roadster bylo sice krásné, ale s tím plátěným „stanem“ mohlo jet jen 160 km/h. Pokud jste chtěli okusit zátah všech 640 koní, tak jste před jízdou museli střechu manuálně sundat nebo překročit onu hranici 160 km/h a čekat až to vítr udělá za vás. I u Aventadoru Roadster musíte střechu sundávat tzv. „růčo“, ale tím veškerá podobnost končí!

350 km/h se střechou

Elektricky ovládaná střecha je luxus, který si Aventador nemůže dovolit hned ze dvou důvodů – není zde prostor pro skládací střechu a její mechanismus a navíc by to bylo jen další zvyšování pohotovostní hmotnosti. Lamborghini přišlo se superlehkou (6 kg) dvoudílnou karbonovou střechou. Oba dva díly během několika sekund lehce sejmete z vozu a uložíte do zavazadlového prostoru. Se střechou nahoře může Aventador Roadster předhonit čas, protože maximální rychlost je stejná jako u coupé, tedy 350 km/h.

reklama Isuzu

O dva kroky napřed

Při vývoji Aventadoru myslelo Lamborghini o dva kroky napřed a u Aventadoru Roadster tomu není jinak. Důraz byl kladen na (využitelný) výkon, styl, pohodlí a ochranu posádky. Na přední okno lze nasadit větrolam zabraňující turbulencím v kabině vozu. To je dobrá zpráva pro všechny dámy s čerstvě udělaným účesem. Prostor za hlavou posádky je kompletně jiný. Ochrana cestujících v případě převrácení vozu, aerodynamika a estetika hrály prim. Stažením resp. vytažením zadního mini okénka ovlivníte proudění vzduchu v kabině a „volume“ dvanáctiválcového koncertu, který se nachází hned za vašimi zády. Nový je i kryt motoru s „centrální páteří“ a šestihrannými okny, který jednak dává motor na odiv a také účinně odvádí dešťovou vodu.

Technika

Z označení LP700–4 vyčtete, že technika Aventadoru Roadster je totožná s coupé. Atmosférický motor V12 má objem 6,5 l, výkon 515 kW (700 k) a točivý moment 692 Nm. Do Aventadorů modelového ročníku 2013 si našly cestu Start/Stop systém a deaktivace poloviny válců při eko jízdě. Tento úsporný balíček je samozřejmostí i pro Roadster. Síla je přenášena na všechna čtyři kola skrze 7stupňovou převodovku. Pohyb v časoprostoru z nuly na 100 km/h je otázkou 3 sekund (coupé má 2,9 sekundy).

Kdy vám bude říkat pane

Aventador LP700–4 Roadster bude k mání od léta 2013 a můžete jej mít v této krásné barvě Azzuro Thetis (viz fotky). Přibližná cena bude € 300 000 bez daně.