Jaguar hlásí návrat k manuálním převodovkám

Manuální převodovky jsou pro většinu automobilek již minulostí. O to větším překvapením je Jaguar, který hlásí návrat k manuálu do svého sportovního modelu F-Type.

Výčet pozitiv dnešních automatických a automatizovaných manuálních převodovek je následující: rychlost řazení, komfort a lepší spotřeba paliva. V tomto boji klasický manuál prohrává. Skutečnost, že manuální převodovky byly vytlačeny z luxusních vozů a mnohých SUV není třeba oplakávat. Ve sportovních vozech by ale jejich místo zachováno být mělo, minimálně jako alternativa k „robotům“, kteří vás ušetří práce se spojkovým pedálem. Jisté výhody manuálních převodovek, zejména pro autentičnost sportovních vozů uznává i Adrian Hallmark, globální ředitel značky Jaguar. Nový sportovní roadster F-Type by tak měl být nabízen i s 6stupňovým manuálem

Stejná převodovka by se mohla teoreticky objevit v luxusním sedanu XF, naopak u limuzíny XJ je to vyloučené. Jaguar zatím neprozradil, kdy hodlá manuální převodovky zavést do výroby. Naopak, připravovaný 9stupňový automat ZF má své místo v automobilech Jaguar a Land Rover jisté.

Názor TopDrive

Jaguar tímto postojem příjemně překvapil, doufáme, že dodrží své slovo a manuál se v modelu F-Type jednoho dne objeví. I když většina budoucích majitelů F-Type zvolí spíše automatiku, myslíme si, že mít manuál v nabídce dává smysl. Praktičnost automatů zůstává (možnost automatického a manuální řazení), ale ono tradiční spojení s vozem umí nabídnout jen manuální převodovka. Snad se Jaguar nezalekne, když zjistí, že po finanční stránce by mu zavedení manuálních převodovek nemuselo vyplatit.

Jaké převodovce dáváte přednost?

Podobné články:

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

2 komentáře u „Jaguar hlásí návrat k manuálním převodovkám“

  1. V první větě čtu, že automaty mají lepší spotřebu paliva.

    Teoreticky bych to očekával, ale prakticky vždy vidím (a i v techničácích), že automaty oproti manuálům mají spotřebu vždy vyšší (u jinak stejného auta).

    Tak jak to tedy je?

    Odpovědět
    • Dobrý den. V té první větě je však jedno důležité slovíčko – „dnešních“ automatických převodovek. Tím jsou myšleny poslední generace 7 a 8stupňových převodovek. Příklad: BMW 320d (6st. manual 4,5-4,6 l/100 km), 320d (8st. automat 4,4-4,5 l/100km). Porsche 911 Carrera (7st. manual 9,0 l/100 km), 911 Carrera PDK (7st. automat 8,2 l/100 km). Samozřejmě to neplatí u všech v současnosti vyráběných automatických převodovek, ostatně, ne každý výrobce dnes nabízí 7 a 8 stupňové automaty.

      Odpovědět

Napsat komentář