Příští Honda Civic Type-R dostane dvoulitr s turbem

Motory VTEC od Hondy byly vždy o vysokých otáčkách a absenci přeplňování. To je však minulost. Pod kapotu rychlého Civicu zavítá turbo. Renault Mégane RS se má prý začít bát.

Poslední Civic Type-R s atmosférickým čtyřválcem 2,0 l o výkonu 148 kW (201 k) je už minulostí. V současné době nemá Honda žádný hothatch ani jiný sportovní model. Že by pověstný klid před bouří? Do dvou let bychom se měli dočkat nového ostrého Civicu, verze Type-R. Otázkou do pranice byl její motor. Nejprve prosakovaly zprávy o šestnáctistovce s turbem. Žádné překvapení, když downsizing vládne světu. Poslední zprávy jsou ale radostnější a netýkají se jen samotného motoru. Turbo bude, to je jisté, ale objem 2,0 l zůstává. Odhadovaný výkon? 224 kW, tedy 300 koní. 

Přední náprava bude konstruována tak, aby se vypořádala s „náloží“ výkonu a nepřenášela nechtěné síly do řízení. K tomu ji nedopomáhej Bůh, ale samosvorný diferenciál. Velké změny čekají i nápravu zadní, která bude mít aktivní řízení kol. S vlečnými rameny a torzní tyčí je tak ámen. Naštěstí. Takto postavený Civic by měl řezat zatáčky jako samurajský meč máslo. Honda chce porazit Megáne RS a dokázat, že novým vládcem Nürburgringu mezi předokolkami bude právě její Civic Type-R. To však dělá vrásky anglickému zastoupení Hondy, které požaduje, aby základní cena nepřekročila £ 25 000. Velká Británie je totiž „velkým“ trhem pro sportovní modely, hotchatche nevyjímaje. Vyšší cena Type-R by mohla odrazovat zákazníky.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.