reklama Suzuki

Honda se nechala slyšet, že další generace „poladěného“ Civicu vznikne za dva roky. V jeho konstrukci by se měla pozitivně projevit účast továrních Civiců v okruhovém šampionátu WTCC.

Type-R anabáze

Připravovaná verze bude postavena na základu v současnosti prodávané deváté generaci Civicu. Půjde tedy o pětidveřový hatchback. První Civic Type-R byl postaven roku 1997 na bázi generace šesté. Prozatím ten poslední vznikal mezi roky 2006–2011 v třídveřové verzi s atmosférickým 201 koňovým dvoulitrem. Jeho produkci vystavila stopku emisní norma Euro 5.

reklama Isuzu

Model 2015

Jistý je prozatím jen výkon připravovaného „Erka“, měl by se blížit magické metě 300 koní. Další podrobnosti jsou pouze spekulacemi. Jak již bylo zmíněno, Honda nasazuje Civic ve WTCC. A pro tento účel se používají, jak nařizují regule, přeplňované šestnáctistovky. Proto není důvod předpokládat nasazení jiného agregátu do sériové výroby. O přenos krouťáku na kola přední nápravy by se měla postarat dvouspojková sedmistupňová převodovka. Spekuluje se i o řiditelné zadní nápravě a o diferenciálu s vyšší svorností. Naštěstí se zdá, že nedojde na hybridní aplikace. Zmíněné informace platí pro Evropu, na jiné trhy se specifikace Type-R obvykle liší.

Cíl: pokoření Nürburgringu

Jisté je, že v „zeleném pekle“ se testovací piloti se Civicem objeví v rámci testování prototypu ještě letos. Cílem Hondy je překonat rekord „předokolky“ na Nürbugringu. Ten je zatím v držení Renaultu Mégane R.S. 265 Trophy. Aby Japonci mohli Francouze trumfnout, musejí se dostat pod hodnotu 8 minut a 7,9 sekundy.