Je nový, je krásný, technologicky vyspělý a radost by z něj mohli mít i řidiči, kterým je méně než šedesát let. Přinášíme vám technické údaje, fotky a videa poslední horké novinky z Coventry. Ten zvuk musíte slyšet!
Už na videích zamaskovaného prototypu, kde nebyly vidět ty úžasné detaily jako kliky dveří, vysouvací mřížky ventilace či krásné světlomety, nás F-Type uhranul dvěma věcmi. Jednak to byly rozměry a pak nádherný zvuk. Co myslíme těmi rozměry? Podívejte se na současnou modelovou řadu Jaguaru a uvidíte pěkné, dynamické sedany, jeden kombík a velké coupé resp. kabriolet řady XK. A pak se podívejte na F-Type (dole do galerie). Dvoumístný roadster je velmi kompaktní a na videu působí mrštně. Hodně mrštně. Troufáme si říct, že při pohledu na F-Type v pohybu se v nás probouzí vzpomínky na XK-SS z roku 1957. Chceme věřit tomu, že tento nový Jaguar bude řidiče bavit, přestože má pěknou řádku luxusní (těžké) výbavy a je to roadster (nižší tuhost karoserie, nárůst hmotnosti oproti coupé). Doufáme, že mu vývojový tým vdechl něco z té ryzosti starých otevřených vozů, které kdysi Jaguar dělal.
Contents
3 provedení, jedna převodovka a cena od 1,8 milionu korun
verze | F-Type | F-Type S | F-Type V8 S |
---|---|---|---|
počet válců | 6 | 6 | 8 |
výkon (kW) | 250 | 279 | 364 |
točivý moment (Nm) | – | – | 625 |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 5,1 | 4,9 | 4,2 |
maximální rychlost (km/h) | 260 | 275 | 300 |
přibližná cena (Kč) | 1 800 000,– | 2 200 000,– | 2 500 000,– |
Model F-Type se bude vyrábět ve třech verzích, přičemž všechny budou mít 8stupňový automat Quickshift. Verze F-Type S nabídne i Dynamic Lauch kontrol. Silnější verze budou standardně vybaveny sportovním výfukem, základní F-Type jej bude mít za příplatek. Naopak aktivní zadní spoiler by měly mít všechny verze. F-Type má samozřejmě pohon zadních kol a elektricky ovládanou plátěnou střechu.