Jaguar F-Type coupé chce šlapat na paty Porsche 911

Konečně jsme se dočkali druhé karosářské varianty modelu F-Type. Po roadsteru jehož vzhled se vydařil, přichází pro mnohé z nás designově přívětivější kupátko. Pokud se vám zdá vzhled vozu povědomý, pak připomeňme, že vychází z konceptu C-X16. Coupé nabídne i verzi R s výkonem 550 koní.

Designový skvost

Nelze nezačít nádherným ztvárněním karoserie. Pokud má ale zatopit Porsche 911 pak je to nutnost. Vzhled prostě prodává. Roadster stejné řady již naznačil, že v Jaguaru umějí vytvořit přitažlivé auto s prvky retra. U coupé ale mohli jít dále, linie střechy přidává efku na zajímavosti. Záď je ostře řezaná, kombinace protáhlých útlých světel, krátký převis a splývající záď s bohatým prosklením dokáže jistě obměkčit nejednoho kupce. Rozměry coupé se liší od roadsteru jen výškou vyšší o 1mm, výhodou oproti otevřené verzi bude rozměrnější zavazadelník o objemu 407 litrů.

Technické finesy

Pod protáhlou přední kapotou této sportovní „kočky“ se nacházejí dva motory známé z roadsteru. Oba jsou to vidlicové šestiválce obsahu 3,0 litru přeplňované kompresorem. Jejich výkony činí 340 a 380 koní. Na stovku to zvládají za 5,3 respektive 4,9 sekundy. Maximální rychlost dosahuje hodnot 260 a 275 km/h. Pokud by se vám to zdálo málo, pak má Jaguar v záloze verzi označenou R. Ta dostala agregát nepoužitý v roadsteru. Jde o vidlicový přeplňovaný osmiválec kubatury 5,0 litru produkující stádo 550 koní a 680 Nm točivého momentu. Stovky dosáhne po 4,2 sekundy a rychloměr se zastaví omezovač na hodnotě magických 300 km/h. Řazení všech verzí obhospodařuje osmistupňová automatická převodovka. Poháněna jsou zadní kola. Poprvé v sériovém Jaguaru můžete dokoupit karbon-keramické brzdy. Rozpoznatelné jsou díky žlutým třmenům, a dopřejou vám je k nadupané verzi R.

Za kolik?

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Takže základní cena je 1 853 478 Kč (Porsche 911 Carrera přijde v základu na 2 548 000 Kč), nejsilnější erko startuje na 2 866 974 Kč. Za panoramatickou střechu připlatíte asi 40 000 Kč, keramické brzdy odčerpají z vašeho konta dalších 240 000 Kč.

Názor TopDrive

Honza: Vzhled famózní, cena konkurenceschopná. Pár bodíků dolů za fádnější interiér. Prostě skoro dokonalé kupátko s reálnými šancemi zaútočit na ikonické Porsche 911.

Tomáš: Mně se F-Type líbí od první chvíle, co se ukázal roadster. S interiérem osobně problém nemám, líbí se mi taktéž. Šance zaútočit na 911 z pohledu „zábavy za volantem“ tu je, v otázce prodejů to už tak růžově nevidím (přestože cena je nižší), ale na jednu stranu dobře, alespoň F-Type zůstane autem, které není vidět na každém rohu.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.