Jsou auta, která se tváří sportovně, ale nejezdí tak. Opakem jsou auta jako nová Astra OPC. A nejde jen o výkon a rychlost, inženýři z Opel Performance Center si vedle motoru dali záležet i s podvozkem. Právě ten bývá u vozů kategorie hothatch klíčový.
Řada automobilek připraví pro běžný model sadu sportovních nárazníků, přidá velká líbivá kola a „sportovní“ model je na světě. Někomu to stačí, jinému ne. Některé automobilky se snaží o poznání více, ale nakonec svůj hothatch nedotáhnou do konce. Tu chybí více trakce na hnané nápravě, tam nejde vypnout ESP, jinde sportovnímu prožitku brání automatická převodovka. Nová Astra OPC netrpí ničím takovým.
Motor
Je doba přeplňování a u Opelu se podle toho zařídili. Novinku pohání celohliníkový čtyřválec o objemu 1998 ccm s dvoukomorovým turbodmychadlem. To je schopno „foukat“ až 1,5 bar. Maximální točivý moment 400 Nm je k dispozici od 2450 ot./min a výkon 206 kW (280 k) nám říká, že litrový výkon činí 140 koní! To není hodnota, na kterou byste narazili u každého druhého auta. Astra OPC akceleruje z 0–100 km/h za rovných 6 sekund a s maximální rychlostí 250 km/h si došlápne i na výkonnější automobily s omezovačem rychlosti nastaveným právě na dvěpade.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Nadupaný dvoulitr
Rychlosti nenapomáhá žádná automatická dvouspojková převodovka, jak už dnes bývá pomalu zvykem, ale poctivá 6stupňová manuální skříň. Vývojáři si vyhráli se sáním, aby se do motoru vešlo co nejvíce vzduchu a rovněž s výfukovým potrubím, které má průměr 70 mm. Tím se snížil protitlak výfukových plynů ve srovnání s větší Insignií OPC až o 25 %.
Podvozek
Dostáváme se k tomu nejdůležitějšímu na celém autě – k podvozku. Bez schopného podvozku může mít auto klidně dvojnásobný výkon, ale k čemu to, když bychom jej nebyli schopni využít. Astra OPC má na rozdíl od běžné Astry jiné přední zavěšení, tlumiče FlexRide nastavitelné ve třech režimech, vypínatelnou stabilizaci ESP, rovněž se třemi režimy a hlavně lamelový samosvorný diferenciál s maximální svorností až 50 %. Žádná elektronická náhražka, ale poctivý mechanický samosvor, který oceníte v každé zatáčce, kde vám nebude prokluzovat vnitřní kolo.
v zatáčkách by měla Astra OPC vynikat
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Protože každá rovinka má svůj konec, dostala Astra OPC schopné brzdy od firmy Brembo. Vpředu jsou to čtyřpístkové čelisti s kotouči o průměru 355 mm. Při vývoji brzdové soustavy byl brán ohled nejen na účinnost, ale i na snížení neodpružené hmotnosti. Astra OPC jezdí na 19“ kolech s pneumatikami o rozměru 245/40 R19.
Exteriér a interiér
Zvenku poznáte Astru OPC podle doširoka otevřené tlamy v předním nárazníku, třídveřové karoserie, již zmíněných kol, dále pak podle zadního difuzoru s dvojicí koncovek výfuku a slušného křídla na třetích dveřích. Interiér je jako v „dobře“ vybavené Astře, ale navíc jsou zde hliníkové pedály, sportovní volant s perforovanou kůží a zejména sportovní sedadla, která vás v zatáčkách podrží.
Názor TopDrive
Už předchozí Astra OPC byla schopným, i když trochu nedoceněným hothatchem. S novinkou jsme sice ještě nejeli, ale už z dostupných technických informací je vidět, že se u OPC opravdu snažili, když do Astry instalovali takový zbrojní arzenál. Nová Astra OPC by nadšené řidiče zklamat neměla.
280 koní a přední pohon? Děkuji, nechci. Špatná kombinace.
Kdyz jsi napsal co jsi napsal…moje otazka zni: Jel jsi v tom vubec ? Pokud nejel…jsi dalsi cesky buran.
Nadpis článku je Astra OPC pro opravdové řidiče,tak to prosimtě nečti a už vůbec nekomentuj. Astra opc je dokonalá předokolka