reklama Suzuki

Vývoj na Nürburgringu, klíčové komponenty pocházející z pohárového vozu Opel Astra OPC Cup, výkon 300 koňských sil – takový je koncept Astra OPC Extreme. V případě, že se vůz dočká kladného přijetí ze strany veřejnosti, automobilka vyrobí malou sérii této extrémní Astry.

Dvoulitrový přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním a variabilním časováním vačkové hřídele, je nejsilnějším čtyřválcem, jaký kdy Opel vyrobil (220 kW/300 k). Celohliníkový motor je spřáhnutý s šestistupňovou manuální převodovkou pracující se samosvorným diferenciálem.

Astra OPC držela dietu

Ve srovnání s konveční Astrou OPC je Astra OPC Extreme o 100 kg lehčí a to díky komponentům z uhlíkových vláken. Tento lehký materiál byl použit při výrobě aerodynamicky optimalizovaného zadního křídla, difuzoru, předního spoileru, kapoty, krytu motoru, kol, zadních podběhů a střechy nevyjímaje. Uhlíkové kolo je o 20 kg lehčí než jeho hliníkový protějšek. To jsou úspory v klíčové oblasti – neodpružená hmotnost. Střecha z uhlíkových vláken váží pouhých 2,6 kg, ocelová střechá váží 9,3 kg. Ukázkový příklad, jak snížit těžiště vozu. Blatníky jsou vyrobeny z hliníku a váží pouhých 800 g/kus namísto obvyklých ocelových o hmotnosti 2,2 kg/kus.

reklama Isuzu

Snížení hmotnosti v klíčových oblastech výrazně zlepšuje ovladatelnost a poměr výkonu k hmotnosti vozu. Extrémní brzdnou sílu zabezpečují komponenty Brembo s šestipístovými brzdovými třmeny a brzdovými kotouči o průměru 370 mm na přední nápravě. Verze Extreme obouvá pneumatiky o rozměrech 245/35 R19, které byly vyvinuty přímo pro ni. Podvozek (pružiny /tlumiče) je nastavitelný, stejně jako je tomu u pohárového vozu.

Snaha o nekompromisní výkon pokračuje v kabině – místo zadních sedadel je zde nainstalována bezpečnostní klec, řidič a spolujezdec jsou stabilně usazeni do skořepinových sedadel Recaro a připoutáni šestibodovými pásy Schroth.

Názor TopDrive

Stávající Astra OPC se nám líbí jak vzhledově, tak zejména z pohledu techniky – silný turbomotor, manuální převodovka, diferenciál s mechanickou špérou a schopný podvozek. Extreme přidává další třešničky na dort v podobě hliníkových a karbonových dílů. Pokud se dostane do výroby, tak si nemyslíme, že se tak stane v této podobě, např. taková karbonová kola budou nejspíše nahrazena hliníkovými, byť třeba taktéž lehkými. Každopádně za tuhle Astru dáváme Opelu palec nahoru.

Video od Opel