Abarth 695 Biposto – poptávka po silničním závoďáku převyšuje nabídku

Fiat letos v Ženevě představil model Abarth 695 Biposto. Prodává se od června a Fiat jej nestíhá vyrábět. První dodávky jsou naplánované na konec letošního roku. Poznejte všechny detaily nejrychlejšího Abarthu.

Použity byly závody inspirované díly jako velký mezichladič stlačeného vzduchu, výfukový systém Akrapovič, stavitelné tlumiče Extreme Shox, sedadla Abarth Corsa od Sabeltu se čtyřbodovými bezpečnostními pásy, brzdový systém Brembo , odlehčené 18″ ráfky OZ a zadní titanová rozpěra Poggipolini. Stejně jako v závodních automobilech se i v tomto případě muselo odstranit vše nepotřebné – zadní sedadla, xenonové světlomety, mlhovky, klimatizace, elektrická okna a audio systém.

S hmotností pouhých 997 kg a motorem T-Jet 1,4 l o výkonu 140 kW (190 k) akceleruje Abarth 695 Biposto z 0–100 km/h za 5,9 s a dosahuje maximální rychlosti 230 km/hod.

Unikátní řazení

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Je to vůbec první silniční automobil, které používá skoro závodní transmise, kdy řidič nemusí při řazení používat spojku. Vůz je taktéž vybaven samosvorným diferenciálem. Pětistupňová manuální převodovka od BACCI Romano využívá klasické H-schéma řazení. Samotná změna rychlostních stupňů probíhá skrze páku na celohliníkové věžičce umístěné na podlaze vozu.

Vynikající komponenty

Rovněž na sání a výfuku se podílela známá jména z motorsportu – vzduchový filtr s karbonovým airboxem vyrobilo BMC. Výfukový systém zakončený dvěma titanovými koncovkami je od firmy Akrapovič. Stisknutím tlačítka SPORT na palubní desce se zcela otevře výfukový ventil, díky kterému získá vůz nezaměnitelný zvuk.

Výkon motoru je jedna věc, ale bezpečnost druhá. Vůz má tyto bezpečnostní systémy – ABS, ESP a TTC, brzdový systém Brembo s ventilovanými kotouči o rozměrech 305×28 mm (vpředu) a čtyřpístkové jednodílné třmeny. Vůz je také vybaven nastavitelnými tlumiči (tuhost, výška) od Extreme Shox, předním evropským poskytovatelem tlumičů v rally, vytrvalostních závodech Le Mans Series či WTCC.

K „závodnímu“ vzhled vozu přispívají boční pevná okna z polykarbonátu a lehká 18″ kola OZ s pneumatikami 215/35 R18. Pro opravdové závodní maniaky, kteří chtějí sledovat své výkony za volantem je tu datalogger MLX data od AIM Sport, světového lídra v oblasti sběru dat pro motorsport.

Jak bylo řečeno, zadní prostor kabiny je bez sedadel, místo nich zde najdete rozpěru, na které jsou ukotveny čtyřbodové bezpečnostní pásy Sabelt a síť oddělující prostor posádky od zavazadlového prostoru.

Další performance díly

Stejně jako v roce 1964, kdy Abarth nabízel celou řadu příslušenství pro estetické a výkonové vylepšení vozu, najdete dnes pro všechny modely Abarth 695 tři kity. 124 Speciale Kit obsahuje lehké materiály určené pro exteriér – hliníkové kapoty se specifickým designem, odlehčené náboje a šrouby kol a titanové uzávěry oleje a nádrže. 

Carbon Kit pokryje uhlíkovými vlákny vnější zpětná zrcátka, dekor palubní desky, panely dveří a rovněž vnitřní zpětné zrcátko. 

Pro ty, kteří mají závodění v krvi Abarth navrhl tzv. Pista Kit obsahující příslušenství, které pocházejí přímo ze světa závodů – digitální ukazatele, čtyřbodové bezpečnostní pásy a vybavení pro řidiče – kombinézu, boty, rukavice a helmu s možností vyšití vlastních iniciál.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.