reklama Suzuki

Mají výkon kolem 200 koní, je s nimi zábava a v jejich kufru odvezete nákup. Tyhle malorážky jsou těmi nejdostupnějšími sportovními vozy. Kdo nabízí nejlepší poměr ceny a výkonu – Ford, Volkswagen, Peugeot, Opel nebo Renault?

Hothatch musí umět na první pohled zaujmout, za jeho volantem se musíte bavit, zároveň však musí být alespoň trochu praktický a nesmí vás finančně zrujnovat. TopDrive vám přináší pětici takových vozů, které lze v současné době koupit na českém trhu.  

Technické údaje a ceny
výrobce Ford Volkswagen Peugeot Opel Renault
model Fiesta ST Polo GTI 208 GTi Corsa OPC Clio R.S.
typ motoru přeplňovaný zážehový čtyřválec přeplňovaný zážehový čtyřválec přeplňovaný zážehový čtyřválec přeplňovaný zážehový čtyřválec přeplňovaný zážehový čtyřválec
objem motoru (ccm) 1596 1798 1598 1598 1618
výkon (kW) 134 141 153 152 147
točivý moment (Nm) 290 320 300 280 260
akcelerace 0–100 km/h (s) 6,9 6,7 6,7 6,8 6,7
maximální rychlost (km/h) 220 236 230 230 230
převodovka 6M 6M/7A 6M 6M 6A
pohotovostní hmotnost (kg) 1196 1272 1235 ? 1279
kombi. spotřeba paliva (l/100 km) 5,9 6,0 5,4 7,5 5,9
velikost zavazadl. prostoru (/l) 281 204 311 285 300
cena (Kč vč. DPH) 480 990,– 460 900,– 496 700,– 554 900,– 576 900,–

Několik slov k …

Ford Fiesta ST je z této pětice papírově nejslabší, ale jízdní vlastnosti byly vždy předností rychlých Fordů a tento model není výjimkou.

reklama Isuzu

Volkswagen Polo GTI se otočil zády k downsizingu a mezi konkurenty má největší motor. Nabízí se také v pětidvéřovém provedení a jako jediný dává na výběr mezi manuální či automatickou převodovkou.

Peugeot 208 GTi boduje svým neotřelým vzhledem, a to jak zvenku, tak uvnitř, ale jeho největší zbraní jsou jízdní vlastnosti. Podvozek není ani moc měkký, ale ani rádoby závodně prkenný. Skvěle se řídí. Pro letošní rok přichází Peugeot s faceliftem.  

Opel Corsa OPC se nyní nabízí za akční cenu 499 900 Kč, ale doporučujeme si připlatit dalších 60 000 Kč za paket OPC Performance, který obsahuje okruhově zaměřený podvozek, brzdy Brembo, 18″ kola se sportovními pneumatikami a samosvorný diferenciál. Teprve s ním to bude správný Ringtool.

Renault Clio R.S. nabízí (výhradně) praktickou pětidveřovou karoserii. Za 30 000 Kč pořídíte paket Cup s lepším podvozkem, 18″ koly a strmějším řízením. Avšak za R.S. monitor se závodnickými fičurami budete muset vypláznout dalších 6500 Kč. Podvozkově je tohle auto geniální, to, jak se řídí, jak drží, brzdí, zatáčí, je úžasné, bohužel to celé kazí automatická převodovka, která na závodní dráze neumí se zbytkem auta držet krok.