Milujete řízení a máte slabost pro značku Porsche? Pak s žádným z těchto deseti modelů nešlápnete vedle. Každý z nich je navíc dobrou investicí. Čtěte.
Contents
911 Carrera 2.7 RS
Důvod touhy: Dva sedm RS je matkou všech silničních devětsetjedenáctek, které Porsche vypiplalo pro ty nejnáročnější řidiče. V první polovině 70. let to bylo bez debaty nejlepší auto z Zuffenhausenu.
911 Turbo 3.3 (930)
Důvod touhy: První přeplňovaná devětsetjedenáctka, avšak ve vylepšené verzi. Původně třílitrový motor dostal další 0,3 l objemu a zejména pak mezichladič stlačeného vzduchu. Z pohledu řidiče spíš šílené než precizně ovladatelné auto.
Porsche 959
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Důvod touhy: Nejvyspělejší Porsche z konce 80. let (dvakrát přeplňovaný motor, pohon všech kol, důraz na aerodynamiku) a přímý konkurent pro Ferrari F40.
911 RS (964)
Důvod touhy: Vzhled běžné 911, podvozek však určený přímo na závodní dráhu. V podstatě šlo o civilní podobu závodního vozu ze série Carrera Cup.
TIP: Fotogalerie: Ferrari F 310B (1997) ex-Schumacher
911 GT2 (993)
Důvod touhy: Další devětsetjedenáctka, která zdědila okruhové manýry. Poslední vzduchem chlazená 911 ve své nejlepší variaci.
Carrera GT
Důvod touhy: Nejlepší, nejkrásnější, nejdražší a nejvymakanější Porsche z let 2004–2006. Atmosférický desetiválec a manuální převodovka – kombinace, která se už v automobilové historii nebude nikdy opakovat.
911 GT3 RS 4.0 (997)
Důvod touhy: Poslední a nejlepší GT3 s manuální převodovkou. A pochopitelně sběratelský kousek.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.911 Carrera Cabrio (991)
Důvod touhy: Poslední generace otevřené devětsetjedenáctky patří díky technickému pokroku skutečně k tomu nejlepšímu, co kdy vyjelo z fabriky Porsche s plátěnou střechou. Možná nejlepší současný kabriolet vůbec.
911 Carrera GTS (991)
Důvod touhy: Nejlepší kompromis mezi silničně orientovanou Carrerou a okruhově orientovanou GT3.
Cayman GT4 (981)
Důvod touhy: Letošní novinka. Cayman pro nejnáročnější řidiče, možná vůbec nejlepší řidičské Porsche s manuální převodovkou současnosti.
Clarkson: „Porsche – nejlenivější designerská kancelář na světě“.
Pan Clarkson má teď jiné starosti než je vymýšlení suchých vtípků. Mimochodem Porsche zaměstnává designéry také v oddělení Porsche Exclusive a v Porsche Design. A určitě víte, že model 911 není zdaleka jediným modelem značky, takže lenoši z téhle kanceláře kreslí i jiná autíčka než jen 911.
zase na druhou stranu proč měnit osvědčené a charakteristické prvky? Řada 991 je velmi povedená se zachováním tradičních prvků vyladěných pro moderní dobu