Milán, 21.srpen 2017 – Do závodu ve Spa-Francorchamps Pirelli poprvé nominovalo pneumatiky P Zero fialové (ultraměkkou směs) společně s P Zero červené (superměkké) a P Zero žluté (měkké). Tři nejměkčí směsi spektra jsou tento rok společně nominovány již pošesté. Ve Spa je ale velmi proměnlivé počasí, je tedy velká šance, že uvidíme i nasazení pneumatik Cinturato do přechodných podmínek (zelené) nebo přímo do mokra – Cinturato modré. Spa je oblíbeným okruhem u téměř všech jezdců, obsahuje klasické zatáčky jako je Eau Rouge a Pouhon, které z okruhu činí skutečnou horskou dráhu, stejně jako test odvahy.
Tři nominované směsi:
- Ultraměkká směs (fialová)
- Superměkká směs (červená)
- Měkká směs (žlutá)
Okruh z pohledu pneumatik:
- Nejdelší okruh sezony – 7004 metrů.
- Z geografického hlediska je možné, že v jedné části trati bude pršet, zatímco v druhé bude sucho.
- Převýšení vytváří na pneumatiky síly ve všech směrech.
- Je třeba kompromisního nastavení, přítlak v zatáčkách, ale ne příliš odporu.
- Díky vysokým rychlostem a dlouhým zatáčkám proudí pneumatikami významné množství energie.
- Ve Spa je snadné předjíždět, což umožňuje zvolit různé strategie.
- Týmy spíše nominovali všechny tři dostupné směsi, než aby se soustředili jen na měkčí pneumatiky.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Pirelli bylo minulý měsíc ve Spa na závodech 24h Spa a ukázalo se, proč je okruh tak úžasný: proměnlivé počasí, nepředvídatelné závodění a vysoké nároky na pneumatiky. Teď jsme ale pro závod ve Spa přivezli ultraměkké pneumatiky. Očekáváme, že nároky na pneumatiky se s novými vozy ještě dále zvýší. Tou pravou strategií by měly být dvě zastávky, ale více budeme vědět až po prvních trénincích. Vypracování optimální závodní strategie pro Spa je obzváště obtížné. Musí být flexibilní, počítat s deštěm, safety carem nebo dokonce s červenými vlajkami, jak jsme viděli minulý rok. Znamená to, že týmy musí reagovat spíše na měnící se okolnosti, než postupovat podle plánu”.
Co je nové?
- Ultraměkké pneumatiky budou ve Spa poprvé, znamenají agresivnější volbu.
- Ve Formuli 1 se toho s povinnou dvoutýdenní přestávkou moc nestalo. Poslední testy pneumatik Pirelli 2018 proběhly 4. srpna s Ferrari v Barceloně a další budou až 7.-8. září s Mercedesem na okruhu Paul Ricard.
- Tři štastní vítězové dětské soutěže Pirelli ve věku 8-11 let strávili týden v motokárové škole Fernanda Alonsa v Asturiasu, aby se naučili principy bezpečného řízení a závodnímu umění v kurzech, které sám Alonso sestavil.
- Současně s Velkou cenou Belgie budou soutěžit hvězdy Pirelli na odlišném typu asfaltu na Barum Czech Rally Zlín.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu na Spa-Francorchamps:
23.5 psi (přední) a 21.5 psi (zadní)
Limit odklonu kol:
-2.75° (přední) a -1.50° (zadní)
Podobné články:
- Velká cena Formule 1 – Monako – preview
- Velká cena Bahrajnu – preview
- Formule 1 – Velká cena Kanady – preview
- Velká cena Japonska – preview
- Velká cena Abu Dhabi – preview