Týden s Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG  – den zúčtování

TEST Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG se nachýlil ke svému konci. Máme pro vás celkové hodnocení, naše doporučení ohledně výbavy a slibované fotografie.

V duchu si rekapituluji celý týden s Passatem. Znovu a znovu přemýšlím nad tím, čím na mě zapůsobil a kde mě zklamal. Jezdil jsem s ním rychle, pomalu, ve městě, po dálnici, sám i s více lidmi, abych zjistil, co všechno umí. Na začátku testu bych neřekl, že si na jeho kabinu a pohodlí tak rychle zvyknu.

Vzhled

Vždy připomínám, že otázka vzhledu je subjektivní a proto nerad vynáším ortely nad designem jednotlivých automobilů. Passat je jako dobře padnoucí konfekční oblek. Žádné výstřednosti, jen formální elegance. Někdo to může vnímat jako jistou strohost. LEDky v předních světlometech mu dodávají na přitažlivosti. O palec větší kola by autu slušela, ale takhle je alespoň pohodlné.

Interiér

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Světlý interiér vždy působí luxusněji než černý. Vkusná je kombinace tmavě hnědých plastů na vrchu palubní desky a dřevěného dekoru. Volant dobře vypadá a i se dobře drží. Sedadla jsou výborná. Jen jsem nepochopil, proč je řidičova sedačka jen na půl elektricky stavitelná a sedačka spolujezdce úplně manuální. V nejvyšší výbavě Highline to působí nepatřičně.

Klepající (nezapnutý) pás spolujezdce při přejezdu nerovností je rušivým elementem v jinak krásně odhlučněném interiéru. Neruší vás motor ani aerodynamický hluk ve vysokých rychlostech. Pochvalu si zaslouží i stěrače, které jsou nejen tiché, ale i účinné. Budoucím majitelům bych doporučil továrně tónovaná zadní okna a vytahovací sluneční roletu. Příjemná je výškově nastavitelná loketní opěrka a schránka na drobnosti s držáky na nápoje. Kapsy ve dveřích toho pojmou dost, ale to samé se nedá říci o schránce před spolujezdcem.

Zavazadlový prostor

Do prostoru o objemu 569 litrů se už pár zavazadel vejít musí, co říkáte? Kufr má tvar obdélníku a podlaha je rovná. Pod ní se skrývá plnohodnotné rezervní kolo. Po stranách kufru, za zadními blatníky jsou přihrádky na drobnosti.

Výbava

Přestože navigace s dotykovým displejem v koncernových vozech pamatuje už nějaké roky, stále si drží svůj standard. Její největší nevýhodou zůstává přitažlivost pro zloděje. Práce s navigací je intuitivní a grafika displeje dobrá. Rádio svým výkonem neohromí, ale ani neklame. Připojit lze MP3 přístroj pomocí výstupu AUX nebo využít slot na SD kartu. Spárování s telefonem uměl vůz taky, ale této možnosti jsem nevyužil. Na dlouhé cesty přijde vhod aktivní tempomat, jen se nenechte uchlácholit pocitem, že auto jede na autopilota. Nejede. Hlídání mrtvých úhlů je další dobrou věcičkou na seznamu výbavy, ale zrcátka jsou poměrně velká, takže se mi ani jednou nestalo, že bych v nich nějaký vůz přehlédl. Auto není zrovna malé a tak parkovací senzory přijdou vhod. Výborná je i couvací kamera, která vám ukazuje trajektorii pohybu v závislosti na natočení předních kol. Příplatková výbava není nejlevnější, ale má smysl si koupit takový vůz v základní výbavě?

Motor a převodovka

Výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 350 Nm jsou na daný typ vozu tak akorát. VW Passat a dieselový motor jsou nerozlučná dvojka. Někdy se až ptám, jestli se Volkswagenu vyplatí dávat do Passatů benzínové motory. Kupuje je někdo? Motor s prázdným automobilem umí slušně zahýbat a moc za to nechce. Jezdit se dá cca 7,5 litrů nafty, ale jde to i za méně. Když budete Passata prohánět, tak se spotřeba bude držet někde na 8,5 – 9 litrech nafty, což není špatné vzhledem k velikosti a váze auta.

Dobrou zprávou je, že tento vůz vás nenutí jezdit rychle, tedy alespoň ne mimo dálnice. Převodovka DSG je výborná a konkrétně k 125 kW verzi se hodí. Osobně bych od sportovního módu čekal malinko větší akceschopnost, ale to se dá naštěstí napravit manuálním řazením. Chválím „správná“ pádla pod volantem, přestože si nemyslím, že je budou majitelé často používat. Oproti manuální převodovce má DSG sice trochu větší spotřebu, ale jejím hlavním přínosem je komfort.

Jízdní vlastnosti

Budete-li na Passat nahlížet jako na dopravní prostředek, pak nebudete zklamáni. Je to velké, pohodlné a příjemné auto, které se dobře řídí. Co Passat neumí je být autem pro Řidiče (velké „Ř“ není překlep). Myslím, že to není překvapení, tyhle Volkswageny nikdy nebyly řidičskými vozy. Ani stavitelné tlumiče DCC nepřemění pohodlný koráb ve sporťák, ale k vozu této kategorie se hodí a já bych vám je doporučil. Je výhoda mít na výběr mezi měkčím a tvrdším podvozkem. Pedály mají příjemný chod a s volantem se určitě nenadřete. Pozitivně mě Passat překvapil jednou věcí – ukazatelem teploty oleje, který se dá snadno najít v menu palubního počítače. Díky němu člověk ví, kdy je motor zahřátý.

Cena

Základní cena VW Passat 2,0 TDI (125 kW) DSG Highline činí 816 900 Kč vč. 20% DPH. Cena zapůjčeného vozu: 1 083 400 Kč vč. DPH.

Za zapůjčení vozu děkujeme Import Volkswagen Group. Poděkování též patří panu Němečkovi a slečně Veronice za fotografie: VW Passat 2,0 TDI (TEST)

Podobné články:

16 komentářů u „Týden s Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG  – den zúčtování“

  1. Teplotu oleje standardně ukazuje už PP ve VW Sharan, první model tzn r.v. 95 a dál. To snad nemůže být v Passátech novinka…

    Odpovědět
  2. Neni tech 7-8 litru moc?
    Ted me asi utlucete, ale jezdim Omegou (takze auto podobnejch rozmeru) s benzinovym motorem (prestavba na LPG, podtlak) se spotrebou kolem 10-13 (po Praze), nejeto pres 400 tis km a na motor se nemuselo nikdy sahat (coz je u turbodieslu nerealny)
    Jaka je teda vyhoda toho skvelyho motoru ?

    Odpovědět
    • Výhoda tohoto potažmo všech moderních turbodieselů je ta, že nabízí vysoký výkon a malou spotřebu. Samozřejmě, každý si pod nízkou spotřebou představí něco jiného… Další jeho výhoda je ta, že s ním můžete do podzemních garáží, kam mají vozidla na LPG zpravidla vjezd zakázaný. Je-li je pro Vás důležitý nájezd půl milionu kilometrů bez investic, tak potom si nemůžete koupit žádný moderní motor, ale musíte zůstat u starých atmosférických benzínových motorů na kterých se nemá moc co porouchat a pokud se tak už stane, čeká vás oprava za „pár“ korun.

      Odpovědět
  3. Co tam ta slecna jako predvadi? Sedi za volantem a pres nej nevidi ven… to si nemuze seridit sedacku nebo to nelze? To by znamenalo, ze prtave baby to ridit nemuzou… a ze na zadnim sedadle je spoooousta mista na nohy? Jasne, kdyz pred tim sedela vpredu a strcila si sedak uplne dopredu…. nechci nikohu hanit jeho praci, ale todle bohuzel nejsou fotky o moznostech auta

    Odpovědět
  4. Tak strasnou fotogalerii auta jsem dlouho nevidel ani v sekcich soukromych aut nejmenovaneho motoristickeho serveru.

    Nic proti foceni slecen a aut, nicmene mel by to fotit nekdo kdo fotit umi. Toto je opravdu jak domaci porno.

    Odpovědět
  5. Nešlo by to příště vyfotit bez té slečny? Zakrývá komplexní pohled na provedení vozu. Nebo jste fotili tu slečnu do nějakého castingu a při té příležitosti jste napsali recenzi „Týden s VW Passat“? 🙂

    Odpovědět
    • Pokud si projdete všechny díly seriálu Týden s VW Passat, tak zjistíte, že galerií vzniklo více. Se slečnou byla jen jedna, takže o komplexní pohled na provedení vozu nejste ochuzen.

      Odpovědět
  6. Proč ztrácíte čas s Passatem? Je to dobrej standard, ale tehle web se jmenuje TOPDRIVE – server o luxusních vozech, ne? VW vyrábí pouze jediný luxusní vůz a jmenuje se Phaeton.
    Třeba Forbes píše o milionářích, protože je to Forbes a nebude prostě psát o živnostnících apod., protože na to jsou jiná média. Jako čtenář jsem čekal, že nejhorší auto na tomhle webu bude něco z trojky BMW/Audi/Mercedes a níž se prostě nepůjde… ze zaměření na luxusní vozy se stal akorát politickej slib.

    Odpovědět
    • Vnímaní luxusu je individuální pane Karle. Jaké auto luxusní ještě není a jaké už je? Pokud vlastníte Jaguar, pak chápu, že Passat (za 1 mil. Kč) pro vás není ekvivalent luxusu. Proto zde máte na výběr desítky jiných článků, nejvíce o Audi/BMW/Merce­des…Ferrari, Lamborghini, Porsche…. Článek o autě za 199 900 Kč na TopDrive nenajdete.

      Odpovědět

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.