Testovaný Passat jsme postavili proti Passatu CC. Rozhodnutí o vítězi v našem designovém duelu necháme už na vás. Dále se dozvíte, jak obstálo manuální řazení pomocí pádel a kolik věcí pojme zavazadelník.
Postavit Passat proti Passatu CC se mi zdálo jako dobrý nápad. Na místo setkání ale přijel těžký kalibr – CC v atraktivní bílé barvě a na 18“ kolech. Možná se ptáte, proč zde stojí předchozí generace CC místo té nové. Jednak jsem byl důsledný, co se názvů týče – nové CC už není Passat (více zde) a pak jsem chtěl zjistit, kolik věcí přenechal „starý“ Passat CC novému Passatu. A hned vám odpovím, že v podstatně celou palubní desku. Rozdílné jsou jen tři věci – nový Passat má jinou páku DSG, jiný panel automatické klimatizace a analogové hodiny ve středu palubní desky. Passat CC se naopak může pochlubit mnohem sportovnějšími sedadly, které výborně pasují k jeho šviháckému charakteru.
Kufr Passatu CC je srovnatelný s běžným Passatem, a tak jediným místem, kde „zaplatíte daň“ za krásnou karoserii, jsou zadní sedadla, resp. místo nad hlavou. Při pohledu zvenčí je jasné, kdo tady hraje první housle. Přísný čumák, kapota motoru s výraznými prolisy, nízká střecha a bezrámová okna jsou hlavními poznávacími znaky Passatu CC. Záměr Volkswagenu nabídnout dva odlišné vozy postavené na stejném základu se povedl. Nyní z kapsy vytahuje trumfy Passat – více místa na zadních sedadlech, lepší výhled z vozu, sedadla co vás neomezují svými vysokými bočnicemi při vystupování a menší úroveň hluku uvnitř vozu při vysokých rychlostech.
Manuální řazení
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Převodovka DSG nabídne dva automatické režimy – klasický Drive, kdy se převodovka snaží šetřit palivo a pak Sport. Manuální režimy jsou v podstatě také dva – kdy máte možnost řadit pákou či pádly pod dohledem automatu, který po chvilce vaší nečinnosti přebírá řazení. A pak zcela manuální řazení, kdy převodovka zasáhne pouze ve chvíli podtáčení či naopak přetáčení motoru. Na obrácenou kulisu (+) a (–) na páce si zvykat nehodlám, a proto využívám pádel pod volantem. Řazení s nimi je velice dobré, radost kazí jen naftový motor. S benzínovým motorem bych si pádel užil více, ale celkový dojem z manuálního řazení je pozitivní. Mezi zatažením pádla a přeřazením není žádná prodleva.
Zavazadlový prostor
Fotky řeknou více než slova, a tak jen dodám, že v kufru zbylo ještě místo minimálně na dvě tašky na notebook či několik tenisových raket nebo kabátů.
Čísla dne
Počet najetých km: 82, průměrná spotřeba: 8,2 l/100 km.