Rekapitulace testovaných aut, která zavítala v loňském roce do naší garáže. Pálili jsme benzín i naftu, objevovali jsme detaily, hledali přednosti i chyby a také jsme se lecčemu novému přiučili.
Do našich redakčních testů si vybíráme atraktivní auta, mnohdy horké novinky daného roku. Prvním testovaným vozem roku 2014 a zároveň i kandidátem na překvapení sezóny byl sportovní sexy model RCZ R od Peugeotu. Během týdne jsme poznali, že jeho krása je až druhořadá ve srovnání s tím, jak tohle auto jezdí a jak se řídí. Odkaz na celý test zde.
Silné stránky: motor, brzdy, podvozek, samosvorný diferenciál, zpětná vazba, design, sedadla
Slabé stránky: občas se zadrhávající řazení, cena
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Ještě před začátkem letní sezóny jsme chytali bronz v kabrioletu BMW 435i. U tohoto modelu jsme došli k závěru, že nejlepší motor pro čtyřkový kabriolet je právě ten ve verzi 435i. Oplývá nejen pěkným zvukem, což je u vozu se skládací střechou zvlášť důležité, ale umí si poradit s nemalou hmotností celého vozidla. Odkaz na celý test zde.
Silné stránky: motor, brzdy, podvozek, převodovka, víceméně celoroční použitelnost díky pevné skládací střeše a příplatkovým sedadlům, čtyři místa k sezení
Slabé stránky: verzi 435i s téměř plnou výbavou není moc co vytýkat
Nejrychlejším testovaným autem loňského roku bylo coupé M235i od BMW. Tahle M4 pro chudé nám připomněla čirou radost z jízdy v podání BMW tak, jak to máme rádi. Oproti M135i velký posun vpřed. Odkaz na celý test zde.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Silné stránky: M235i lze brát jako nástupce fenomenálně dobré M3 E46
Slabé stránky: za samosvorný diferenciál se připlácí
V průběhu léta jsme dvakrát zavítali na Autodrom Most. Na akci Peugeotu jsme se opět setkali s RCZ R. A také s menším a též velmi zábavným hatchem 208 GTi. Druhá pozvánka na okruh přišla od Renaultu. Na stole ležely klíče od sportovních modelů R.S. – Mégane a Clio. Odkaz na vzájemné porovnání všech čtyř aut najdete zde.
MINI nás přesvědčilo, že i jeho nová generace vozů se skvěle řídí. Testovali jsme verzi Cooper s přeplňovaným ehm, tříválcem. Jak nefandíme downsizingu, tak musíme na druhé straně uznat, že v této kategorii aut jsou malé oturbené motory přínosem. Odkaz na celý „rally“ test zde.
Silné stránky: Pružnost, spotřeba, zpětná vazba, komfort a použité materiály v kabině
Slabé stránky: automat funguje bez problémů, ale fandové vždy zvolí manuál
Tušili jsme, že VW Golf GTI bude všestranný hothatch, ale jeho jízdní vlastnosti a zpětná vazba předčily veškerá naše očekávání. Dokonce i ta očekávání, které jsme vůbec neměli. Velmi příjemný týden jsme strávili s verzí Performance. Odkaz na test zde.
Silné stránky: motor, DCC podvozek, brzdy, diferenciál, interiér, zpětná vazba, univerzálnost
Slabé stránky: zvuk motoru, výsledná cena s příplatkovými prvky luxusní výbavy
Abychom vám demonstrovali, jakou výbavou můžete mít dnes vůz nižší střední třídy, sáhli jsme po Peugeotu 308 SW v téměř plné palbě. A při té příležitosti jsme zjistili, že je to vlastně fajn auto, které se i dobře řídí. Odkaz na celý test zde.
Silné stránky: motor, podvozek, převodovka, praktičnost, jízdní vlastnosti (optikou dané třídy)
Slabé stránky: centrální dotykový displej
I v loňském roce jsme se setkali s produkty společnosti BSR, konkrétně s jejich demo autem, které přicestovalo ze švédské centrály. V Čechách jsme byli jedni z prvních novinářů, kteří upravený Mercedes C testovali. Odkaz na celý test vč. info o zvýšení výkonu motoru zde.
O BMW 435i kabriolet jsme prohlásili, že se s ním dá jezdit po celý rok a zatím si stojíme. Jen teda není úplně vhodné na převoz bicyklů a lyží. To pak přijde vhod třeba SUV. Proto jsme v prosinci testovali oblíbený model X5, taktéž od BMW. Tohle auto splní většinu vašich požadavků na komfort a prostor, jak se můžete dočíst v našem testu.
Silné stránky: motor, převodovka, pohon xDrive, podvozek, komfort, funkčnost, ergonomie
Slabé stránky: trochu nás mrzelo nepřesné řízení
Pomůže letos realizovaný facelift Peugeotu 508 udržet jeho pozici mezi manažerskými a rodinnými vozy? Zjišťovali jsme u kombíku s vrcholnou výbavou GT. Odkaz na celý test zde.
Silné stránky: motor, převodovka, podvozek, jízdní vlastnosti, vnitřní prostor, výbava
Slabé stránky: centrální dotykový displej, odkládací přihrádky, cena vrcholné verze GT
Těsně před Vánoci jsme testovali jeden vyloženě luxusní kočár. Jeho test zveřejníme v dohledné době.
Děkujeme za přízeň.
Váš TopDrive.cz