Značka s hvězdami ve znaku nikdy nešla s proudem. Tvrdošíjně si jde vlastní cestou a to i u nového Outbacku. Na první pohled se nový Outback nezasvěceným může jevit jako další oplastované kombi, jenže Outback je jiný level než podobně oplastované vozy. Schopnosti v terénu nemusí jen předstírat.

Spíše evoluce

Designové změny kopírují, jak jinak, dárcovský model Legacy (zatím jen sedan). Takže přibylo pár oblin, klasický vzhled modelu zůstal zachován. Výrazná maska chladiče a inovovaná světla působí ze stylingových prvků nejvýrazněji. Z použitých materiálů k ochraně karoserie je cítit robusnost. V dané kategorii lze Subaru poměřovat asi jen s Volvem XC70. Na první pohled zaujme solidní světlá výška 22 centimetrů. V interiéru vás bude proti předchůdci hýčkat větší porce elektroniky, hlavně sedmipalcový dotekový displej multimediálního systému. Na palubní desce výrobce slibuje více měkkých plastů, přidají vám i couvací kameru a módní elektrické zavírání zavazadelníku. Ztvárnění interiéru se příliš nemění, klasika značky prostě upřednostňuje funkci před prémiovostí.

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Lehce větší

Jak je u nových generací obvyklé, tak i páté vydání Outbacku oproti „čtyřce“ trochu povyrostlo. Na délku naměříte 4816 mm, na šířku 1839 mm a na výšku 1689 mm. Do „kufru“ se vměstná 560 litrů zavazadel (+34 litrů). Vychytávkou je masivní střešní nosič připravený snadno připevnit rozličné držáky či větší břemena. Milovník outdoorových aktivit bude nadšen.

Motorizace

Prozatím musíme vycházet ze zveřejněných amerických specifikací, evropské nejsou ještě k dispozici. Amerika , kam dorazí Outback v nové generaci v létě, je hlavním trhem pro Outback. Loni zde bylo prodáno přes 400 tisíc vozů. Potvrzeny jsou zatím dvě zážehové verze, jde samozřejmě o ploché motory. Čtyřválec kubatury 2,5 litru (177 k, 236 Nm) a šestiválec o obsahu 3,6 litru (253 k, 349 Nm). Oba výhradně v kooperaci s převodovkou CVT. Nicméně do Evropy nejspíše dorazí čtyřválec v kombinaci i s manuální skříní a také nepostradatelný turbodiesel. Samozřejmostí pro značku Subaru je pohon všech kol.

Názor TopDrive

Honza: Je dobře, že někdo takovýto model nabízí. Není to žádná slečinka, ale drsňák, co si nasadí pohorky a nějakého středního terénu se nelekne. V kombinaci s naftovou jednotkou neskutečný univerzál pro aktivní jedince.

Tomáš: Ten šestiválec 3,6 l pamatuje ještě dinosaury, ale tipuju, že právě tenhle motor je pro Outback nejlepší.