Subaru XV – univerzální voják

I Subaru se rozhodlo vyvézt na vlně módních městských crossoverů, a jak má tato automobilka ve zvyku, pojala to naprosto svébytně. Podívejme se tedy na jeho parametry, ceny a fotografie.

Karoserie

Může se zdát, že Subaru XV je zcela samostatně vyvinutou modelovou řadou, ale není tomu tak. Vychází totiž z poslední generace Imprezy, která se u nás zatím neprodává. Od ní se liší hlavně vyšší světlou výškou (220 mm) a snaží se takto atakovat konkurenční SUV. Jedná se o zvýšený klasický pětidveřový hatchback. Design je vcelku povedený, zejména příď působí kompaktně s moderně ostře řezanými světlomety. Trochu v kontrastu je záď s minimalistickými světly a masivním nárazníkem. U této kategorie nesmí chybět povinné „oplastování“, které je na XV opravdu decentně zakomponováno. Délka karoserie je 4450 mm, šířka 1780 mm a výška 1570 mm. Rozvor činí masivních 2635 mm, což potvrzují minimální přesahy.

Podvozek

Konstrukce se neliší od nové Imprezy, vpředu je klasický McPherson a vzadu pracují dvojité lichoběžníky. Samozřejmostí je u Subaru symetrický pohon všech kol. XV spolehlivě rozpoznáte díky designově výrazným sedmnáctipalcovým elektronům v černostříbrné kombinaci obutých do pneumatik rozměru 225/55 R17.

Motory a převodovky

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Pohonné jednotky se v nabídce nacházejí tři. Benzinové 1,6 a 2,0 litru a naftový dvoulitr. V duchu tradice jsou všechny ploché koncepce Boxer zaručující nízké těžiště. Základní benzinová „jednašestka“ nabízí solidních 84 kW (114 k) a 150 Nm při kombinované spotřebě 6,8 l/100 km. Kdo touží po výkonnějším „benziňáku“ sáhne po dvoulitru 110 kW (150 k, 196 Nm) slibující apetit 6,9 l/100 km. Asi nejžádanější a nejvíce padnoucí XV bude turbodiesel 2,0 litru 108 kW (147 k, 350 Nm), ten se spokojí s 5,6 litru nafty na sto kilometrů. Pokud jde o převodovky, lze zážehové motory kombinovat s manuálem nebo s automatikou CVT. Manuál pro šestnáctistovku nabídne pět rychlostních stupňů, dvoulitr vyjíždí s šestikvaltem. Diesel je možné pořídit jen s šestistupňovým manuálním ústrojím.

Interiér

V kokpitu vládne pro Subaru tradiční jednoduchost, přesto je znát posun k líbivějšímu designu. Zaujme velký přehledný dotykový displej navigace a nově koncipované ovladače klimatizace. Nadšené řidiče jistě potěší menší tříramenný volant se sportovně silnějším věncem. XV převeze pět osob a 380 litrů zavazadel.

Ceny

Úplný základ tvoří verze 1,6X Active za 569 tisíc Kč, za silnější dvoulitr ve stejné výbavě si připlatíte 30 tisíc Kč. Turbodiesel v základní výbavě pořídíte od 709 tisíc Kč. Za automatickou převodovku se připlácí minimálně 40 tisíc Kč. Ve výbavě Active obdržíte třeba výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, automatickou klimatizaci, audioaparaturu, kontrolu stability a trakce, start/stop systém, pohon všech kol, redukční převodovku. Střední stupeň Comfort přidává xenonové světlomety, duální klimatizaci, dešťový a světelný senzor, Bluetooth, vstup USB, parkovací kameru a tempomat. Nejvyšší Executive je bohatší o elektricky stavitelné sedadlo řidiče, bezklíčový přístup a za příplatek 60 tisíc Kč lze doobjednat kožené čalounění.

Názor TopDrive

„Iksvéčko“ není rozhodně pro každého, standardním pohonem všech kol se trochu vymyká klasickým městským SUV. Ženy si do města pořídí spíše ix35 nebo Tiguan. Tím, koho XV chytne za srdce, bude nejspíše nějaký horal či horalka, protože v lehčím terénu je Subaru jako doma. Jde o pravého univerzála pro ty, pro něž je Outback příliš velký.

Podobné články:

Napsat komentář