Volvo V60 Cross Country  – oplastovaný kombík se zvýšeným podvozkem klepe na dveře

Na autosalonu v Los Angeles představí Volvo svůj model V60 v provedení Cross Country, tedy kombi se zvýšeným podvozkem. Novinka by neměla zklamat vyznavače outdoorových sportů. Pohon všech kol ale nebude samozřejmostí.

Pohon 4×4 pouze se silnými motory

Na rozdíl od severoamerického trhu, kde se ujme nejsilnější benzínová verze s výkonem 250 koní, se většina Evropanů rozhodne pro diesel. Slabší naftové agregát/y budou s pohonem předních kol, čtyřkolka bude k mání až ve verzi D4 s výkonem 181 k. Jelikož tohle auto dává smysl pouze s pohonem všech kol, pak bude nutné si připlatit.

Podvozek pro nezpevněné cesty

Světlá výška Cross Country oproti „silniční“ V60 povyrostla o 65 mm. Vůz dostane 18“ a 19“ kola obutá do pneumatik s vyšším profilem a dezénem, který by měl zvládnout aspoň trochu bláta či kamení. Čtyřkolka bude vybavena asistentem pro sjíždění kopců. Zavazadlový prostor o objemu 430 litrů se nezmění.

Kombík do terénu – pokračování tradice

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Historie Cross Country sahá do roku 1998. Tehdy vznikla jako speciální verze modelu V70 a v té době měla jediného soupeře – Subaru Outback. Audi A6 Allroad quattro se přidalo záhy. Nikdo tehdy netušil, že XC70 (Cross Country) stojí na počátku významné kategorie „oplastovaných kombíků“. Oproti běžné V70 se XC70 lišila masivnějšími nárazníky, zvýšenou světlou výškou a pohonem všech kol využívající viskózní spojky známé z typu V70 AWD.

Ceny a specifikace V60 Cross Country budou oznámeny později.

Video od Volvo

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.