Subaru Legacy – nový vůz, kde zůstalo téměř vše při starém

Na autosalonu v Chicagu si odbyla oficiální premiéru nová generace sedanu Legacy. Po prezentaci studie Legacy Concept, vloni na LA Auto Show, se minimálně po stránce designu jedná o zklamání. V čem je nový vůz skutečně nový a kolik toho přebírá od svého předchůdce?

Redesign

Zmíněný koncept dával naději na značné osvěžení vzhledu oproti předchozí páté generace. Koncept lákal na sportovní linie, agresivní příď i elegantně „vykousnutá“ zadní světla. Design sériového vozu není až tak výjimečný, ale v podstatě zapadá mezi další modely Subaru. Vypadá to spíše jako evoluce předchůdce, neboť boční partie jsou stále harmonické a záď nezaujme ani neurazí. Nejvíce rozporuplně působí tedy komplikovaná příď v „americkém“ stylu.


Autor: Subaru

„šťavnatý“ koncept z LA Auto Show 2013

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

 K úspěšným prodejům, zejména ve Spojených státech, bude verze Outback. Zásadních změn doznal interiér, kde se výrobce chlubí použitím měkčených plastů v širší míře než u předchůdce. Nové jsou i prvky infotainmentu jako šestipalcový dotykový displej.

Mezigenerační růst

Subaru se u Legacy rozhodlo zvětšit rozměry, délka narostla o 41 mm na 4795 mm. Na první pohled jsou viditelné velké převisy karoserie, za což může zachování rozvoru náprav na původních 2751 mm. Z nárůstu rozměrů těží zavazadlový prostor, ten se zvětšil o 9 litrů na celkových 425 litrů.

Pouze dva motory, jedna převodovka a žádný diesel

Ani v nabídce pohonných jednotek se žádná revoluce nekonala. Nabízí se dva motory, oba zážehové. Základ tvoří čtyřválec 2,5 l (130 kW/177 k, 236 Nm), který doplňuje již trochu obstarožní plochý šestiválec 3,6 l (191 kW/260 k, 335 Nm). Oba motory budou k mání výhradně s automatickou převodovou skříní Lineatronic CVT. Poháněna jsou tradičně všechna kola. Tato nabídka se ale týká hlavně amerického trhu. Lze předpokládat, že na starém kontinentu zmíněné dva motory doplní dvoulitrový turbodiesel a snad i manuální převodovka. Z technologických hraček je Legacy vybaveno adaptivním tempomatem, detekcí mrtvého úhlu nebo couvací kamerou.

Do prodeje by se měl nový model dostat letos v létě.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.