Reportáž: sraz historických vozidel Chomutov 2014

V sobotu 26.4. se konal další ročník srazu historických automobilů a motocyklů v Chomutově. Přinášíme vám rozhovor s pořadatelem srazu, fotky a reportáž.

Rozhovor s panen Prchalem, pořadatelem srazu

Co pro vás sraz historických vozidel znamená?

Tak jako mají zemědělci dožínky, mají svůj svátek veteránisté v Chomutově. Poslední dubnovou sobotu se konal již 20. ročník srazu historických vozidel.
Počet přihlášených v termínu předčil naše očekávání – 138 (!!) vozidel v kategorii auto + moto. Všechny došlé po termínu jsme museli odmítat. Limitující pro nás je kapacita parkoviště a také časově omezený prostor pro dojezd posádek do cíle.

Jaký je průběh dne?

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Sobotní ráno 26. dubna se začaly posádky sjíždět do areálu Kamencového jezera. Tam probíhá nezbytná registrace účastníků, předání „prezentů“ od pořadatelů – mimo jiné velmi žádané dlaždičky s motivem na poličku, dalších reklamních předmětů od sponzorů a taky stravenky na oběd. I velký nápor hromadně přijíždějících účastníků přejímka zvládla. To už další část pořadatelů šikuje kolonu k přejezdu do centra města k výstavě vozidel. Udržet pohromadě více než 100 vozidel při průjezdu městem a přes světelné křižovatky není jen tak. Osvědčila se spolupráce se státní i městskou policií, které nám vydatně pomáhají. Na parkovišti skupina pořadatelů nasměruje vozidla do zálivů, jinam motorky, jinam auta. To vše za přítomnosti velmi početné skupiny nedočkavě čekajících diváků od nejmenších špuntů až po důchodce…. Je to jeden z nejkrásnějších momentů toho dne. Postupně utichají motory vozidel a hluk motorů nahradí lidské mraveniště. Parkoviště se zaplní snad do posledního místečka. Cvakají spouště fotoaparátů, pořizují se fotečky do rodinných alb, do galerií na internetu.

A co letošní start a trasa?

V pravé poledne za vydatného svitu sluníčka startuje na trať první účastník – čestný start absolvuje nejstarší vozidlo srazu Ford N z roku 1906. Následuje Zetor 25A, po něm už motorky podle výkonu a následně auta. Start doprovází slova moderátorů a tvoří početný špalír diváků.
Účastníci se vydávají na trať 70 km dlouhou zpestřenou nejrůznějšími úkoly. Letošní trasa vedla obcemi okresu – Spořice, Zelená, přes Kadaň do Radonic, Vilémova a Březno zpátky do Chomutova. Radonice a Vilémov jsme projížděli v celé historii pořádání srazů poprvé. Osvědčila se nám spolupráce s obcemi, je to pro ně vítané zpestření. I naši účastníci si pochvalují výbornou diváckou atmosféru v obcích.

Viděli cíl všichni?

Převážná většina cíl viděla. Pořadatelé vyhodnocují výsledky, probíhají četné diskusní kroužky: co bylo na trati, co se komu ucpalo nebo upadlo, kdo minul kontrolu atd..
Kolem 17. hodiny přichází vyvrcholení dne v podobě vyhlášení výsledků a odměňování nejúspěšnějších. Zbývá poděkovat, pořídit hromadné foto účastníků s pořadateli, rozloučit se a pozvat všechny na další ročník.

Jaký byl sraz?

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Letošní ročník byl povedený. Začal hojnou účastí, pokračoval výbornou diváckou kulisou, přálo počasí, organizace klapala výborně. Početná byla skupina účastníků ze sousedního Německa.

Závěrem….?

Rozebraná startovní rampa má své místo v garáži a nese rok 2015…. Příprava na další ročník začala…..

Dojmy kolegy Ševčíka

Na chomutovský sraz jsem zavítal poprvé, byl jsem skutečně překvapen hojnou účastí návštěvníků. Čekal jsem upřímně ospalou akci s pár škodovkami a jawami (nic ve zlém). Dlouhá kolona obsahující nemálo zajímavých exemplářů mne příjemně překvapila. Základem povedeného srazu je zejména počasí, to se vydařilo na výbornou a jubilejní dvacátý ročník mohl začít. Jak jsem se již zmínil, lidí přišlo mnoho, špalíry kolem příjezdové komunikace k parkovišti toho byly důkazem. Po zaparkování všech účastníků byly stroje ihned v obležení. Mezi účastníky byly znát dlouhodobé vazby a vládla přátelská atmosféra. 

Ta, alespoň pro mě nejzajímavější část začala v poledne. Slavnostní start, a tady musím vyzdvihnout vtipný a fundovaný komentář hlavních organizátorů. Ti postupně poměrně detailně představovali nablýskané exempláře vyrážející na trať. Pole vedl nejvzácnější vůz Ford N (1906) německého majitele, který dorazil do Chomutova po ose. Následoval jej traktor Zetor 25A a pak vyrážely motocykly. Zde dominovaly Jawy a „Čízy“, dále německé stroje DKW, NSU a jiné. Zastoupeny byly i britské klasiky jako Norton či BSA. Shrnout kategorii automobilů je nelehké, z mého pohledu nejoblíbenější britské kousky zastupoval parádní Jaguar E-type Mk. I Roadster. Zaujala mě i Tatra T57 (1934) nejen dobově stylizovanou posádkou. Další Českou klasikou na startu byla vínová Škoda Popular IV Roadster (1937). Za ameriky byla k vidění Corvette C3. A mnohé další… Takže na závěr, účasti jsem nelitoval a napřesrok se zastavím znovu. Vřele doporučuji.

Podobné články:

Napsat komentář