Krásný, mohutný, originální a zbytečný. Takový je pokusný králík Range Rover Evoque Convertible Concept spojující SUV a kabriolet dohromady. Má tohle auto budoucnost? Bohužel asi ano.
Automobilka Land Rover představí na autosalonu v Ženevě Range Rover Evoque Convertible Concept. Úkolem konceptu Evoque Convertible je prostřednictvím reakcí lidí a medií prozkoumat potenciál SUV kabrioletu. Evoque jako tzv. „malý“ Range Rover, přišel na trh před šesti měsíci, a to ve dvou karosářských verzích – tří a pětidveřové. I když o praktičnosti „třídveřového Coupé“ pochybujeme, je třeba říci, že Land Roveru se Evoque povedl. Svědčí o tom výsledky ze 170 trhů, kde se tento malý atraktivní Range Rover úspěšně prodává a těší se velkému zájmu. Další verzí by mohl být zmíněný kabriolet.
Starý nápad v novém podání
Pokud se Evoque Convertible dočká sériové výroby, bude to nejspíše první globální SUV kabriolet, nikoli však první SUV kabriolet. Na Severoamerickém trhu je totiž Nissan se svým Muranem CrossCabrio. Přetvořit SUV v kabriolet je myšlenka odvážná, ale ne zcela nová. Znáte Mercedes-Benz G-wagen Cabrio? Ostatní výrobce podobná myšlenka zcela jistě taktéž napadla, ale buď měli dostatek rozumu, nebo málo odvahy.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Nesmyslné spojení SUV a kabrioletu má v dnešní době překvapivě šanci na úspěch, protože je zde celá řada crossoverů bourající zažité kategorie. SUV se stahovací střechou doposavad nikomu nechybělo, ale jakmile se začne vyrábět, najde se celá řada těch, kteří po něm zatouží.
Jaké by tedy mohlo být?
Convertible Concept je založen na Range Rover Evoque Coupé. Je vybaven plátěnou stahovací střechou a systémem ROPS (Roll Over Protection Systém) chránící posádku při převrácení vozidla. Vůz si podle Land Roveru zachoval klíčové vlastnosti jako čtyřmístní interiér, torzní tuhost karosérie a schopnosti v terénu. Nárůst hmotnosti je minimální.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Evoque Convertible Concept
Uvnitř je ovladač Terrain Response, parkovací asistent Park Assist s kamerami, infotainment s 8palcovým dotykovým displejem, audio Meridian a kožené čalounění oživují kontrastní švy. Evoque Convertible Concept je lakován novým odstínem Causeway Grey a stojí na 21palcových kolech.
Proč píšete, že to má bohužel budoucnost? Co se vám na tom nelíbí?
Když se podívám na to auto, tak nevypadá špatně, zvlášť model Evoque vypadá dobře, ale kombinace SUV a kabrioletu je divná, která podle mě nebude mít šanci na větší úspěch. Tady už nelze mluvit o praktickém využití ani ničem podobném. Možná jen o zkoušce a možná modním výstřelku. Potenciální kupec už SUV mít bude a sportovní kupé nebo kabriolet určitě taky. I když bych neřešil co s penězi, aut měl v garáži několik, tak si dovedu představit lepší možnosti jak je utratit. Stejně tak mi připadá divné pseudo SUV s pouze jednou hnanou nápravou. K.
Souhlasím s Vámi pane Karle. Evoque sám o sobě je dobré a hezké auto…v 5d provedení. Ta 3d verze je taková „imidžovka“ kterou nechápu, ale budiž.
Kabriolet SUV je nesmysl, ale já osobně mu dávám šanci, resp. nemám odvahu tvrdit, že to musí být nutně propadák. Lidé se při koupi ne vždy rozhodují racionálně a tak si koupí auto, které umí pět věcí, ale žádnou dobře.
Kdybych měl použít přirovnání k botám, tak by SUV kabriolety byly něco jako stylové goretexové pohorky určené na pláž k moři.
Nechápu, co se na tom komu nelíbí ? Proč by nemohlo být SUV v provedení cabrio ? O úspěšnosti snad rozhodne zájem trhu nebo snad ne ? Myslím, že se vyrábí řada mnohem zbytečnějších aut, která se také prodávají….