reklama Suzuki

Freelander daroval místo, Evoque daroval platformu, Range Rover daroval styl a Discovery dodal jméno. Výsledný produkt bude představovat konkurenta pro X3, Q5 a GLK od německých výrobců.

Nové kompaktní SUV z dílny Land Roveru měří na délku 4590 mm a má rozvor 2741 mm. Jeho předností je uspořádání sedadel 5+2. Vůz je postaven na platformě Range Roveru Evoque, má víceprvkovou zadní nápravu a pro pohon všech kol využívá systém Haldex. V plánu jsou však i verze s náhonem pouze na přední kola. Nejen platformou, ale i vzhledem má Discovery Sport blízko k modelu Evoque. Střídmě luxusní kabina nabízí moderní vymoženosti jako 8“ dotykovou obrazovku, na bezpečnost dbá asistent pro hlídání jízdních pruhů, čtení dopravních značek, autonomní brzdový asistent a asistent pro tahání přívěsů. Mluví se zatím o dvou motorech – benzínovém přeplňovaném čtyřválci 2,0 l s výkonem 176 kW (240 k) a 9stupňovou automatickou převodovkou. Druhým motorem je diesel 2,2 l s výkonem 140 kW (190 k), taktéž s automatem či 6stupňovým manuálem. Stejné techniku najdete pochopitelně v současném Evoque.

reklama Isuzu

Proč si myslíme, že Evoque sluší ženám? Čtěte náš TEST Range Roveru Evoque.

Názor TopDrive

Zastaralý Freelander už bylo třeba nahradit novým modelem. Použití „střev“ z Evoque se jeví jako logické. Co nechápeme, je jméno. Proč Discovery Sport, když s modelem Discovery nemá novinka nic společného? Na jízdní vlastnosti to naštěstí vliv nemá.