reklama Suzuki

Mohlo by se zdát, že v důsledku ekonomické krize se stane nákup auta – ať už nového nebo ojetého – pro většinu lidí nedosažitelným. Čísla však ukazují přesný opak. Největší autobazary hlásí meziroční nárůst prodejů v první polovině roku 2012. V oblíbenosti mezi řidiči stále vítězí mladoboleslavská Škoda.

Škodovky, občas Volkswagen

Sesadit vozy značky Škoda z prvních stupínků nejprodávanějších vozů v České republice se asi ještě dlouho nikomu nepodaří. Škodovky vítězí i mezi ojetými auty, největší stálici Octavii doplňují v posledních letech hlavně větší rodinné vozy jako Roomster a Yeti. Jejich bazarový prodej stoupá zvláště na úkor starších typů, jako je Felicie či Favorit.

reklama Isuzu

Mezi vyhledávané značky při koupi ojetého vozu patří také Volkswageny a Fordy, které si stejně jako Škoda drží svou dobrou pozici v srdcích českých řidičů již po dlouhou dobu. Ať už škodovka, VW nebo Ford, nejoblíbenější jsou stříbrné metalízy nebo bílé vozy, nejméně oblíbené jsou naopak výrazné a extravagantní barvy jako žlutozelená nebo fialová. 

Na úvěr a se slevou

Nárůst prodejů ojetin o 11 % potvrdil i marketingový ředitel AutoESA Filip Kučera. Zákazníci dle jeho slov využívají hlavně marketingové akce, díky nimž jsou schopni na nákupu vozu ušetřit až desítky tisíc korun. K nákupu navíc spotřebitelé využívají široké možnosti financování nákupu vozu s počáteční investicí do 10 % z ceny. 

Díky mnoha opatřením již dnes navíc nemusí být samozřejmostí, že auto z bazaru má přetočený tachometr a je o tři roky starší, než původní majitel uvádí. Většina ověřených autobazarů již dnes poskytuje zdarma certifikaci stavu najetých kilometrů či další garance, které ušetří zákazníky zbytečných starostí.