reklama Suzuki

[Tisková zpráva] Před deseti lety tvořily ženy-řidičky kolem 25 procent zákazníků, nyní je to již více než 35 procent ze všech zákazníků Auto ESA

Vkus žen-řidiček se podle statistiky autobazaru Auto ESA za posledních deset let změnil celkem radikálně. Zatímco před deseti lety kupovaly hlavně červené a modré vozy, nyní volí nejčastěji šedou a stříbrnou barvu. Změnila se i preference značek. Dříve nejoblíbenější Fiat a Renault nahradily u žen vozy Škoda a Ford.

Vztah žen k automobilům se postupně mění. Ještě před pár lety hrála rozhodující roli u auta pro ženy barva. Dnes už není tak důležitá. Auto pro ženu by sice mělo být hezké, ale už nemusí být nijak výrazné. Mění se velikost. Doba, kdy většina žen preferovala výhradně malá auta, už minula. Dnes ženy vybírají především větší bezpečnější vozy a nevyhýbají se ani velkým terénním SUV. Na rozdíl od mužů však ženy stále dají hodně na první dojem – od koupě předem vyhlédnutého vozu je dokáže spolehlivě odradit jakákoli kosmetická vada. A to jak na vnějších částech, třeba na karosérii, tak i v interiéru.

reklama Isuzu

„Ženy jsou stále častějšími návštěvnicemi našich autobazarů. Snažíme se jim proto přizpůsobit i naši nabídku,“ říká Petr Šlapák z Auto ESA. „Rostoucí vliv ženského vkusu v obchodu s ojetými vozy není patrný jen při individuálních nákupech. I u párů se mnohdy zdá, že nový vůz vybírá muž, ale při podpisu smlouvy je vidět, že poslední slovo mívá žena,“ dodává Šlapák.

Na rozdíl od mužů ženy při výběru ojetého vozu nehledí na takové detaily, jako jsou například hliníková kola, ale zajímá je především spotřeba, velikost kufru a bezpečnostní prvky jako je ABS nebo airbagy. Oproti mužům kladou ženy velký důraz na to, aby se dobře cítily v městském provozu. Zřejmě proto se i po deseti letech stále vyhýbají vozům kombi.

„Pro mladé řidičky, které hledají nezávislost a chtějí si vyzkoušet pocit svobody, tu máme například Alfa Romeo 147, Audi TT nebo BMW řady 1, ženám, které hledají praktický rodinný vůz za rozumnou cenu, můžeme nabídnout kupříkladu Kia Ceed nebo velkoprostorový Ford C-MAX či S-MAX“ vysvětluje Petr Šlapák, manažer prodeje Auto ESA.