Chytré automobilky chtějí znát názory svých zákazníků

Automobilky se předhánějí v technologických inovacích. Stejně dynamicky se ale vyvíjíme i my – jejich zákazníci a naše chování. Vědí to automobilky? Ty chytré ano!

Změnilo se chování každého z nás

Automobilový průmysl je postavený na neustálém technologickém vývoji a inovacích. K proměnám ale nedochází jen v designových studiích a na výrobních linkách. Za poslední roky se totiž radikálně proměnilo i nákupní chování jejich zákazníků – tedy každého z nás.

Žijeme online

Změnu našeho chování způsobil především internet – výběr nového vozu dnes nejčastěji začíná v internetovém vyhledávači, automobilové značky komunikují na sociálních sítích, čteme recenze online novinářů a bloggerů, sbíráme informace na webových stránkách výrobců a sestavujeme si auta snů v online konfigurátorech.

Vědí to automobilky a prodejci vozů?

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Z pohodlí domova máme na dosah ruky celý automobilový trh a 70 % zákazníků proto stráví při výběru nového vozu více času na online než offline. Vědí to ale automobilky a prodejci vozů? Vědí třeba, že pro jejich 60 % zákazníků je při rozhodování o koupi vozu klíčový online konfigurátor? Ty chytré ano! 

Chytré automobilky chtějí znát své zákazníky

Chytré automobilky si uvědomují, že pokud chtějí uspět, musí velmi přesně znát své zákazníky a jejich potřeby. Možností, jak zákazníky poznat je mnoho – příkladem mohou být individuální rozhovory se zákazníky, skupinové diskuze či uživatelská testování. Ale i pro zákazníka je to jedinečná příležitost. 

Rozhodují o spokojenosti budoucích uživatelů

Kdy jindy může zákazník přímo ovlivnit například to, zda se na webové stránce dozví vše důležité, nebo zda mu konfigurátor vozu nabídne přesně to, co od něho očekává. Zákazník tak rozhoduje o spokojenosti všech budoucích uživatelů produktů a služeb, které pomůže vylepšit. To je velká odpovědnost a nejen automobilky si proto takové zákazníky pečlivě vybírají.

A co váš názor?

Už se vás výrobce vašeho vozu zeptal na váš názor? Ne? Uděláme to tedy za něj – zaregistrujte se na serveru webvyzkum.cz a buďte první, kdo uvidí, co pro vás automobilky chystají!

Filip Ekl, Webvýzkum.cz

Podobné články:

2 komentáře u „Chytré automobilky chtějí znát názory svých zákazníků“

  1. „Automobilový průmysl je postavený na neustálém technologickém vývoji a inovacích. “ 🙂
    Tomu muze verit jen naprosty laik.Faktem ale je, ze automobilky podstatne vice hovori nez skutecne inovuji. I kdyz je pravda, ze hodne lidi jiz povazuje za inovaci pouziti sroubu M8 tam, kde doposud byl M10. Tak to pak ano!

    Odpovědět

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.