Společnost Bridgestone zveřejnila výsledky svých průzkumů. Přestože je bezpečnost pro většinu řidičů na prvním místě, řidiči se podle toho nechovají.

Rozpor mezi názory a chováním spotřebitelů

Výzkum trhu, uskutečňovaný společností Bridgestone v uplynulých několika letech, odhaluje zásadní rozpor mezi názory mnoha spotřebitelů na bezpečnost pneumatik a jejich následnými postoji a (kupním) chováním. Na jedné straně existuje silná poptávka po vyšší bezpečnosti pneumatik. Podle studie společnosti Bridgestone z roku 2013 ji považuje 43 % zákazníků za kritérium číslo 1 při nákupu pneumatik. Na druhé straně však desítky tisíc kontrol bezpečnosti pneumatik realizovaných společností Bridgestone po celé Evropě v roce 2012 ukazují, že 78 % řidičů jezdí na podhuštěných pneumatikách, které nejenže snižují úroveň bezpečnosti při brzdění a ovládání vozidla, ale spotřebují také více paliva a mnohem dřív se opotřebí.

Paradoxní jednání spotřebitelů se netýká jen údržby pneumatik. Navzdory vysokému povědomí spotřebitelů o důležitosti bezpečnosti při výběru pneumatik, směřuje nákupní chování spotřebitelů často opačným směrem. Jedním z hlavních problémů na některých trzích je skutečnost, že průměrný spotřebitel se rozhoduje převážně podle ceny. Test, který byl zveřejněn německou organizací GTÜ, zahrnoval porovnání mezi prémiovou pneumatikou a 6 levnými, převážně čínskými pneumatikami. Rozdíl v brzdné dráze na mokru byl až 12 metrů, přičemž rozdíl v rychlosti mezi prémiovou a nejhůře hodnocenou pneumatikou byl 44 km/h (v okamžiku zastavení vozu s prémiovými pneumatikami), což jasně ilustruje obrovskou propast mezi prémiovými a levnými pneumatikami v oblasti bezpečnosti.

ESP, DSC, ABS, ASC…

Laurent Dartoux, viceprezident společnosti Bridgestone Europe zodpovědný za prodej a marketing, na Pařížském autosalonu uvedl: „Pneumatiky jediným bezpečnostním systémem automobilu, který má kontakt s vozovkou. Můžete mít vůz vybavený všemi nejmodernějšími bezpečnostními systémy, ale pokud není vybaven také prémiovými a dobře udržovanými pneumatikami, nebude cestování v takovém vozu bezpečné. Nová kampaň s tímto klíčovým poselstvím řadí bezpečnost do centra strategie společnosti.“ 

Připomínáme, že společnost Bridgestone byla například jedním z průkopníků inovativní technologie pneumatik run-flat, která přinesla revoluci v odvětví pneumatik výrazným zvýšením bezpečnosti jízdy.

Video od GTÜ