Bezpečnost je pro vás prioritou, ale jezdíte na podhuštěných čínách

Společnost Bridgestone zveřejnila výsledky svých průzkumů. Přestože je bezpečnost pro většinu řidičů na prvním místě, řidiči se podle toho nechovají.

Rozpor mezi názory a chováním spotřebitelů

Výzkum trhu, uskutečňovaný společností Bridgestone v uplynulých několika letech, odhaluje zásadní rozpor mezi názory mnoha spotřebitelů na bezpečnost pneumatik a jejich následnými postoji a (kupním) chováním. Na jedné straně existuje silná poptávka po vyšší bezpečnosti pneumatik. Podle studie společnosti Bridgestone z roku 2013 ji považuje 43 % zákazníků za kritérium číslo 1 při nákupu pneumatik. Na druhé straně však desítky tisíc kontrol bezpečnosti pneumatik realizovaných společností Bridgestone po celé Evropě v roce 2012 ukazují, že 78 % řidičů jezdí na podhuštěných pneumatikách, které nejenže snižují úroveň bezpečnosti při brzdění a ovládání vozidla, ale spotřebují také více paliva a mnohem dřív se opotřebí.

Paradoxní jednání spotřebitelů se netýká jen údržby pneumatik. Navzdory vysokému povědomí spotřebitelů o důležitosti bezpečnosti při výběru pneumatik, směřuje nákupní chování spotřebitelů často opačným směrem. Jedním z hlavních problémů na některých trzích je skutečnost, že průměrný spotřebitel se rozhoduje převážně podle ceny. Test, který byl zveřejněn německou organizací GTÜ, zahrnoval porovnání mezi prémiovou pneumatikou a 6 levnými, převážně čínskými pneumatikami. Rozdíl v brzdné dráze na mokru byl až 12 metrů, přičemž rozdíl v rychlosti mezi prémiovou a nejhůře hodnocenou pneumatikou byl 44 km/h (v okamžiku zastavení vozu s prémiovými pneumatikami), což jasně ilustruje obrovskou propast mezi prémiovými a levnými pneumatikami v oblasti bezpečnosti.

ESP, DSC, ABS, ASC…

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Laurent Dartoux, viceprezident společnosti Bridgestone Europe zodpovědný za prodej a marketing, na Pařížském autosalonu uvedl: „Pneumatiky jediným bezpečnostním systémem automobilu, který má kontakt s vozovkou. Můžete mít vůz vybavený všemi nejmodernějšími bezpečnostními systémy, ale pokud není vybaven také prémiovými a dobře udržovanými pneumatikami, nebude cestování v takovém vozu bezpečné. Nová kampaň s tímto klíčovým poselstvím řadí bezpečnost do centra strategie společnosti.“ 

Připomínáme, že společnost Bridgestone byla například jedním z průkopníků inovativní technologie pneumatik run-flat, která přinesla revoluci v odvětví pneumatik výrazným zvýšením bezpečnosti jízdy.

Video od GTÜ

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.